Volkswagen

Silnik VW 1.9 TD 8V 75KM AAZ

12238
Silnik VW 1.9 TD 8V 75KM AAZ

Silniki VAG D / TD / SDI VEP / SDI PD są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.9 TD 8V z rodziny EA086 o mocy 75KM jest kolejną odmianą po wersji wolnossącej w której zastosowano  turbosprężarkę przez co można było uzyskać większą moc. Silnik zyskał na dynamice w porównaniu odmiany wolnossącej. Jedynym mankamentem tej odmiany jest głośniejsza praca, dobiegająca do wnętrza pojazdu.


Jednak te niedogodności rekompensuje niski poziom spalania są oraz duża trwałość. W przypadku jakiejkolwiek awarii silnika, usterka jest łatwa do regeneracji, a poniesione koszty niskie. Również części zamienne są ogólnie dostępne na rynku wtórnym. Reasumując silnik 1.9 TD to trwała konstrukcja o niskiej awaryjności i przyzwoitych kosztach utrzymania. W razie awarii nieskomplikowana budowa oraz brak drogie osprzętu gwarantują szybką i tanią naprawę.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: pompa

Pompa wtryskowa

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niskie koszty obsługi
  • niska awaryjność
  • prosta konstrukcja - łatwa w naprawie
  • dobrze znosi zlej jakości paliwo

Wady

  • niska kultura pracy
  • awarie turbosprężarki
  • częste wycieki oleju

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: AAZ
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po co 10.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.7)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

83%
0%
0%
0%
0%
17%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

06.04.2020 Golf 3
(9.0)
Opinia: Super silnik, bezawaryjny i ekonomiczny. Do codziennej jazdy dobrze się nadaje. Po wymianie pina w pompie można bardzo łatwo podnieść moc o około 15KM
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 75 KM AAZ
  • Rocznik: 1996
  • Przebieg: 350000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
13.08.2019 GOLF 3 TD
(8.3)
Opinia: Silnik dynamiczny po zmianie na Boost PIN (tania i łatwa modyfikacja), łatwo podnieść trochę moc. Posiadałem 7 lat. Spalanie od 4,2(mierzone na stacji od strzała do strzała) przy 80 km/h w nocy, do 8,5 na trasie przy bucie w podłodze(krótka piątka). Nie wiem ile realnie
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: AAZ
  • Rocznik / Przebieg: 1999
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam