Volkswagen

Silnik VW 2.0 SDI 8V PD 70KM BDJ/BST

3781
Silnik VW 2.0 SDI 8V PD 70KM BDJ/BST

Silniki VAG D / TD / SDI VEP / SDI PD są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0 SDI 8V PD o mocy 70KM z oznaczeniem BDJ lub BST miał zastosowanie w samochodzie Volkswagen Caddy III Van w latach 2003-2010. W jednostce wprowadzono system wtryskowy oparty na pompowtryskach a nie jak to miało miejsce w odmianie 1.9 SDI na pompie rozdzielczowej Bosch VP37. Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów. Rezultat ten osiągnięto tworząc stosunkowo prostą konstrukcje. Poza tym silnik nie posiada skomplikowanego osprzętu tak jak to ma miejsce w nowoczesnych dieslach. To duży atut silnika – brak uciążliwego osprzętu pozwala pokonać bardzo duże przebiegi bez jakichkolwiek awarii.


W silniku nie znajdziemy koła dwumasowego oraz turbosprężarki które są jedną z najbardziej awaryjnych i kosztownych części. Na minus trzeba zapisać bardzo słabą dynamikę oraz niską kulturę pracy, jednak nie osiągi a duża trwałość była zamysłem konstruktorów. Z racji dużych przebiegów przytrafiają się awarie pompy wtryskowej czy drobnej elektryki. Jednak nie jest to duży problem ponieważ dostępność części zamiennych jest bardzo duża a serwis nie jest kosztowny oraz problematyczny. Podsumowując, silnik 2.0 SDI jest trwałą i mało awaryjną jednostką, również serwis oraz części nie są kosztowne co jest bardzo dużym atutem podczas użytkowania auta z tym silnikiem.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: pompowtryskiwacze

Zalety

  • bardzo trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niskie spalanie
  • duża dostępność części
  • bezproblemowy serwis

Wady

  • słaba dynamika
  • niska kultura pracy

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: BDJ/BST
  • Turbosprężarka: Brak
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Castrol 5W40 norma 506.01, wymiana po 15.000 km lub 1 rok lub LongLife 30.000 km lub 2 lata w zależności od wersj
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
100%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

04.12.2023 Caddy III
(9.7)
Opinia: Auto bezproblemowe. Niezawodne
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Bezawaryjny, prosty i oszczędny
Wady: Głośny
  • Silnik: 70KM
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 312000
  • Spalanie: 6.4 l/100km
Polecam