Silnik VW 2.8 R4 TDI 12V CR 158KM MWM Brazil o oznaczeniu AUH lub BCQ stosowany był w modelu LT II generacji w latach 2002-2006.Jednostka przystosowana do samochodów typu Bus oraz lekkich ciężarówek z przydomkiem Brazil użytkowana w Ameryce południowej.Konstrukcja bardzo trwała wykonana z żeliwa wyposażona we wtrysk Common Rail Bosch oraz rozrząd na pasku.Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika bardzo trwałego i odpornego na duże przeciążenia co w 100% się udało.Sama jednostka jet praktycznie pancerna jak również jej podzespoły które są bardzo trwałe w razie ich uszkodzeniu bezproblemowa jest ich wymiana lub regeneracja.
Do awarii dochodzi raczej z zaniedbania lub dużych przebiegów a niżeli ze złej jakości osprzętu.Pierwsze oznaki zużycia kierowcy sygnalizują grubo ponad 200 tys, tyczy się to zużycia wtryskiwaczy lub pompy wtryskowej.Nie jest to ogromny problem ponieważ jedno i drugie można zregenerować za nie duże pieniądze.Z racji dużych przebiegów możliwe są wycieki oleju lub płynu chłodniczego.Reasumując auta z tym silnikiem są bardzo dobrym wyborem ze względu na dużą żywotność oraz bezproblemowy serwis i dostęp do części zamiennych .
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |