Volkswagen

Silnik VW 1.9 D 8V 60KM 1X

1702
Silnik VW 1.9 D 8V 60KM 1X

Silniki VAG D / TD / SDI VEP / SDI PD są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik VW 1.9 D 8V 60KM z rodziny EA827  – jednostka wysokoprężna, wolnossąca z wtryskiem pośrednim realizowanym przy pomocy pompy rotacyjnej. Odmiana o mocy 60KM występowała w modelu Transporter T4. Jest to jedna z najprostszych jednostek wysokoprężnych. Brak tutaj turbosprężarki czy koła dwumasowego. Jeśli chodzi o dynamikę to jest ona bardzo słaba. Jeśli jednak nie zależy nam na osiągach, a tylko na przemieszczaniu się z punktu A do punktu B, silnik jak najbardziej zda egzamin. Kolejnym minusem jest jego głośna praca, dobiegająca do wnętrza pojazdu.


Poziomy spalania są na bardzo satysfakcjonującym poziomie, mieszczą się średnio w granicach 6.0L na 100km. W przypadku jakiejkolwiek awarii silnika, usterka jest łatwa do regeneracji, a poniesione koszty niskie. Również części zamienne są ogólnie dostępne na rynku wtórnym. W kolejnych latach w celu podniesienia osiągów zamontowano turbosprężarkę. Rozwiązanie takie nieco podniosło dynamikę oraz przyspieszenie. Reasumując silnik 1.9 D to prosta konstrukcja, które nie grzeszy kulturą pracy. Z drugiej jednak strony gwarantują szybką i tanią naprawę.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: pompa

Pompa wtryskowa

Zalety

  • niskie koszty obsługi
  • prosta konstrukcja - łatwa w naprawie
  • dobrze znosi zlej jakości paliwo

Wady

  • słaba dynamika
  • słabe przyspieszenie
  • głośna praca silnika
  • wycieki

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: 1X
  • Turbosprężarka: Brak
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po co 10.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami