Volkswagen

Silnik VW 1.9 SDI 8V VEP 64KM AEY/ASY/AGD/ASX

22166
Silnik VW 1.9 SDI 8V VEP 64KM AEY/ASY/AGD/ASX

Silniki VAG D / TD / SDI VEP / SDI PD są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.9 SDI 8V o mocy 64KM z oznaczeniami ASY, AEY, AGD lub ASX miał szerokie zastosowanie w samochodach marki Volkswagen, Seat oraz Skoda. Konstrukcja silnika bardzo prosta oparta na sprawdzonych i nieskomplikowanych rozwiązaniach. Jednostka wolnossąca wyposażona we wtrysk bezpośredni z pompą wtryskową rozdzielczową firmy Bosch VP37. To bardzo trwałe rozwiązanie w porównaniu z najnowszymi układami wtryskowymi. Po za tym silnik nie posiada skomplikowanego osprzętu tak jak to ma miejsce w nowoczesnych dieslach.


To duży atut silnika brak uciążliwego osprzętu pozwala pokonać bardzo duże przebiegi bez jakichkolwiek awarii. W silniku nie znajdziemy koła dwumasowego oraz turbosprężarki które są jedną z najbardziej awaryjnych i kosztownych części. Na minus trzeba zapisać bardzo słabą dynamikę oraz niską kulturę pracy, jednak nie osiągi a duża trwałość była zamysłem konstruktorów . Silnik odpowiednio eksploatowany bezproblemowo i bez jakichkolwiek awarii pokonywał przebiegi grubo ponad 500 tys. km !!!


Z racji dużych przebiegów przytrafiają się awarie pompy wtryskowej czy drobnej elektryki. Jednak nie jest to duży problem ponieważ dostępność części zamiennych jest bardzo duża a serwis nie jest kosztowny oraz problematyczny. Podsumowując, silnik 1.9 SDI jest trwałą i mało awaryjną jednostką również serwis oraz części nie są kosztowne co jest bardzo dużym atutem podczas użytkowania auta z tym silnikiem.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: pompa

Pompa Rozdzielczowa BOSCH VP37

Zalety

  • bardzo trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niskie spalanie
  • duża dostępność części
  • bezproblemowy serwis

Wady

  • słaba dynamika
  • niska kultura pracy

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: AEY, ASY, AGD, ASX
  • Turbosprężarka: Brak
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.4)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 5.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

20%
0%
70%
10%
0%
0%
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

20.10.2022 fabia 1 combi
(7.7)
Opinia: Silnik bezawaryjny spali wszystko jak ursus
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 3.0/10
Zalety: niezawodność bardzo niskie spalanie
Wady: kultura pracy
  • Silnik: ASY 64KM
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 184000
  • Spalanie: 4.1 l/100km
Polecam
30.12.2019 polo 9n
(9.0)
Opinia: MISTRZOSTWO !! To już moje czwarte auto z SDIkiem pod maską !! Zawsze chętnie wracam do tego typu samochodów. Na codzień
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: -niezawodność
  • Silnik: ASY
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 195
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
22.06.2019 Skoda Fabia
(8.7)
Opinia: Jestem pod dużym wrażaniem tego silnika jest totalnie bezawaryjny i mało kosztowny w serwisie.Praktycznie po za wymianami oleju oraz pasków nigdy nic nie było w nim robione oraz naprawiane a obecnie przebieg 237.000 km.Co do samej kultury pracy jest może niska ale niema tragedii da
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 1.9 sdi 64KM
  • Rocznik / Przebieg: 2003/237.000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam