Silnik Volkswagen 1.9 D 8V z rodziny EA086 – jednostka wysokoprężna, wolnossąca z wtryskiem pośrednim realizowanym przy pomocy pompy rotacyjnej. Generowana moc to 64 lub 68KM. Jest to jedna z najprostszych jednostek wysokoprężnych. Brak tutaj turbosprężarki czy koła dwumasowego. Jeśli chodzi o dynamikę to jest ona bardzo słaba. Jeśli jednak nie zależy nam na osiągach, a tylko na przemieszczaniu się z punktu A do punktu B, silnik jak najbardziej zda egzamin. Kolejnym minusem jest jego głośna praca, dobiegająca do wnętrza pojazdu. Poziomy spalania są na bardzo satysfakcjonującym poziomie, mieszczą się średnio w granicach 6.0L na 100km.
W przypadku jakiejkolwiek awarii silnika, usterka jest łatwa do regeneracji, a poniesione koszty niskie. Również części zamienne są ogólnie dostępne na rynku wtórnym. W kolejnych latach w celu podniesienia osiągów zamontowano turbosprężarkę. Rozwiązanie takie nieco podniosło dynamikę oraz przyspieszenie. Reasumując silnik 1.9 D to prosta konstrukcja, które nie grzeszy kulturą pracy. Z drugiej jednak strony gwarantują szybką i tanią naprawę.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: pompa
Pompa wtryskowa
Audi 80 B3 1.9 D 68KM (1Y)
Seat Ibiza II 1.9 D 68KM (1Y)
Seat Cordoba I 1.9 D 68KM (1Y)
Seat Toledo I 1.9 D 8V 68KM (1Y)
Seat Toledo I FL 1.9 D 8V 64KM (1Y)
Skoda Felicia 1.9 D 64KM (AEF)
Volkswagen Polo III 1.9 D 64KM (AEF)
Volkswagen Golf III 1.9 D 64KM (1Y)
Volkswagen Vento 1.9 D 64KM (1Y)
Volkswagen Passat B3 1.9 D 68KM (1Y)
Volkswagen Caddy II 1.9 D 64KM (1Y)
| Średnia (głosów: 4) | (8.7) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 9.3/10 |
| Dynamika | 6.7/10 |
Audi 80 B3 1.9 D 68KM (1Y)
Seat Ibiza II 1.9 D 68KM (1Y)
Seat Cordoba I 1.9 D 68KM (1Y)
Seat Toledo I 1.9 D 8V 68KM (1Y)
Seat Toledo I FL 1.9 D 8V 64KM (1Y)
Skoda Felicia 1.9 D 64KM (AEF)
Volkswagen Polo III 1.9 D 64KM (AEF)
Volkswagen Golf III 1.9 D 64KM (1Y)
Volkswagen Vento 1.9 D 64KM (1Y)
Volkswagen Passat B3 1.9 D 68KM (1Y)
Volkswagen Caddy II 1.9 D 64KM (1Y)