
Silnik BMW 2.0d o mocach od 116 do 231KM z oznaczeniem B47 wszedł do produkcji w 2014 roku w modelu BMW X3. Jednostka została opracowana na sprawdzonych rozwiązaniach odmiany N47 i jest jej następcą. Koncepcja jest identyczna, różnice znajdziemy w całkowicie przeprojektowanym procesie spalania. Przede wszystkim nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Ponadto konstruktorzy postawili na osiągnięcie lepszych parametrów takich jak dynamika, elastyczność, kultura pracy oraz poziom spalania.
Silnik współpracuje z układem wtryskowym wyposażonym we wtryski elektromagnetyczne firmy Bosch o ciśnieniu 2000 bar. Zastosowano specjalny czujnik ciśnienia w komorze spalania, który pozwala na osiągnięcie jak najlepszych parametrów co wpływa na oszczędności w spalaniu paliwa. Kolejną bardzo ważna kwestią było wyeliminowanie wszelkich drgań, hałasu i poprawienie kultury pracy.
Trzeba nadmienić że zamysłem konstruktorów jest stworzenie jednej rodziny silników w których można wykorzystać identyczne elementy np. tłoków, zaworów itd.
Zmiany zaszły w budowie turbosprężarki, która obecnie jest na łożyska tocznych ale nie we wszystkich wersjach np. w wersji 190-konnej występuje turbosprężarka z łożyskiem rolkowym. W rodzinie silników B47 znajdziemy jeszcze odmiany B37 to trzy cylindrowa jednostka wysokoprężna oraz wersję 3.0d B57.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Olej
Zalecany olej do silników diesla BMW z filtrem cząstek stałych
BMW 5W-30, Longlife-04/MB 229.31/MB 229.51
Przeglądy/wymiany oleju
co 20.000 tys/km lub według wskazania komputera w zależności od warunków użytkowania, może przesunąć się nawet do 30.000 km.
BMW Seria 1 F20 FL 118d (150KM)
BMW Seria 2 F22 FL 218d (150KM)
BMW 2 Active Tourer F45 218d (150KM)
BMW Seria 3 F30 FL 318d (150KM)
BMW Seria 3 G20 318d 150KM (B47D20)
BMW Seria 3 GT F34 FL 318d (150KM)
BMW Seria 4 F32 FL 418d (150KM)
BMW Seria 5 F10 FL 518d (150KM)
BMW X1 F48 sDrive18d (150KM)
BMW X2 F39 sDrive18d 150KM (B47C20)
BMW X3 F25 FL sDrive18d (150KM)
BMW X3 G01 sDrive18d 150KM (B47D20)
MINI Cooper F56 2.0 SD (170KM)
BMW Seria 3 G20 320d 190KM (B47D20)
BMW Seria 6 GT G32 620d 190KM (B47D20)
BMW X3 G01 xDrive20d 190KM (B47D20)
BMW X3 G01 xDrive25d 231KM (B47D20)
BMW X4 G02 xDrive20d 190KM (B47D20)
BMW X4 G02 xDrive25d 231KM (B47D20)
| Średnia (głosów: 15) | (8.5) |
| Trwałość | 8.9/10 |
| Utrzymanie | 7.6/10 |
| Dynamika | 9.5/10 |
BMW Seria 1 F20 FL 118d (150KM)
BMW Seria 2 F22 FL 218d (150KM)
BMW 2 Active Tourer F45 218d (150KM)
BMW Seria 3 F30 FL 318d (150KM)
BMW Seria 3 G20 318d 150KM (B47D20)
BMW Seria 3 GT F34 FL 318d (150KM)
BMW Seria 4 F32 FL 418d (150KM)
BMW Seria 5 F10 FL 518d (150KM)
BMW X1 F48 sDrive18d (150KM)
BMW X2 F39 sDrive18d 150KM (B47C20)
BMW X3 F25 FL sDrive18d (150KM)
BMW X3 G01 sDrive18d 150KM (B47D20)
MINI Cooper F56 2.0 SD (170KM)
BMW Seria 3 G20 320d 190KM (B47D20)
BMW Seria 6 GT G32 620d 190KM (B47D20)
BMW X3 G01 xDrive20d 190KM (B47D20)
BMW X3 G01 xDrive25d 231KM (B47D20)
BMW X4 G02 xDrive20d 190KM (B47D20)
BMW X4 G02 xDrive25d 231KM (B47D20)