Popularne na rynku

Silnik BMW 2.0 R4 d 16V B47

87482
Kategoria: Silniki BMW Serii B
Silnik BMW 2.0 R4 d 16V B47

Silniki BMW Serii B są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 2.0d o mocach od 116 do 231KM z oznaczeniem B47 wszedł do produkcji w 2014 roku w modelu BMW X3. Jednostka została opracowana na sprawdzonych rozwiązaniach odmiany N47 i jest jej następcą. Koncepcja jest identyczna, różnice znajdziemy w całkowicie przeprojektowanym procesie spalania. Przede wszystkim nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Ponadto konstruktorzy postawili na osiągnięcie lepszych parametrów takich jak dynamika, elastyczność, kultura pracy oraz poziom spalania. Silnik współpracuje z układem wtryskowym wyposażonym we wtryski elektromagnetyczne firmy Bosch  o ciśnieniu 2000 bar. Zastosowano specjalny czujnik ciśnienia w komorze spalania, który pozwala na osiągnięcie jak najlepszych parametrów co wpływa na oszczędności w spalaniu paliwa. Kolejną bardzo ważna kwestią było wyeliminowanie wszelkich drgań, hałasu i poprawienie kultury pracy. Trzeba nadmienić że zamysłem konstruktorów jest stworzenie jednej rodziny silników w których można wykorzystać identyczne elementy np. tłoków, zaworów itd.
Zmiany zaszły w budowie turbosprężarki, która obecnie jest na łożyska tocznych ale nie we wszystkich wersjach np. w wersji 190-konnej występuje turbosprężarka z łożyskiem rolkowym. W rodzinie silników B47 znajdziemy jeszcze odmiany B37 to trzy cylindrowa jednostka wysokoprężna oraz wersję 3.0d B57.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • bardzo niski poziom hałasu
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5 L, typ oleju: BMW 5W30-Longlife-04, wymiana po co 20.000 km lub 2 lata lub wskazania komputera

Olej
Zalecany olej do silników diesla BMW z filtrem cząstek stałych 
BMW 5W-30, Longlife-04/MB 229.31/MB 229.51
Przeglądy/wymiany oleju
co 20.000 tys/km lub według wskazania komputera w zależności od warunków użytkowania, może przesunąć się nawet do 30.000 km.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 11) (8.3)
Trwałość 8.8/10
Utrzymanie 7.7/10
Dynamika 9.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 11 0

Najbardziej awaryjna część

23%
32%
5%
4%
16%
21%
Suma głosów: 57

Opinie użytkowników

09.11.2022 bmw 3 GT 320xd
(8.3)
Opinia: Wymiana oleju co 12 -14 tys km, silnik bezproblemowy. Nigdy nie dolewalem oleju miedzy wymianami.
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Ekonomiczy , przy napedzie x-drive , automatycznej skrzyni i mocy 190 hp spalanie na poziemie 7-8 l/100km. Dobra kultura pracy, w miare cichy jak na diesla.
Wady: N/A
  • Silnik: 190
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 170000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
05.11.2022 520D
(8.7)
Opinia: Silnik ok minus egr pierwsza wymiana przy 50 tyś druga wymiana przy 130 trzecia przy 170 razem z chłodniczką i kolektorem ssącym po czym został wyprogramowany(pierwsze objawy egr czarny olej) przy 180 przed tym powstały dziwne odgłosy z dpf brzęczenie jak by piasek w
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Małe spalanie dobra kultura pracy wystarczające osiągi
Wady: egr
  • Silnik: b47 190ps
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 647230
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
18.06.2021 BMW f11
(6.3)
Opinia: 2.0 190PS BMW F11 2015r. w moim nie przypadku nie było tak słodko kupiłem 3letnie z przebiegiem 100tys. km auto miało 3 serwisy olejowe (co 30tys.) i według kilku mechaników to był szkopuł prze co przy 130tys zapiekł się zawór EGR przy 145
  • 4.0/10
  • 5.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamiczny, mało pali, cichy
Wady: nietrwały rozrząd - droga i skomplikowana wymiana awaryjny osprzęt (pieprzoną ekologię wy....ć i będzie ok)
  • Silnik: b47/190
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 180000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
18.03.2021 BMW 218d GT
(7.0)
Opinia: Przejechane 110000km w cyklu mieszanym średnie spalanie 6.3L / 100km. Bez usterek i problemów, wymiana oleju co 15000km.
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Dość dobra kultura pracy jednostki, poprawiono wady z N47, przyzwoite spalanie
  • Silnik: B47D20
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 110000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam
28.12.2020 318/2017 rok
(6.7)
Opinia: Doskonałe czyli niskie spalanie , w powiązaniu ze skrzynią s-tronic świetne osiągi , dla mnie wystarczające silnik b47 jest naprawdę udany
  • 0.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: b47
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 60000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam