BMW

Silnik BMW 2.0 R4 d 16V 190KM B47D20

57566
Silnik BMW 2.0 R4 d 16V 190KM B47D20

Silniki BMW d Serii B są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 2.0d o mocy 190KM z oznaczeniem B47 wszedł do produkcji w 2014 roku. Jednostka została opracowana na sprawdzonych rozwiązaniach odmiany N47 i jest jej następcą. Koncepcja jest identyczna, różnice znajdziemy w całkowicie przeprojektowanym procesie spalania. Przede wszystkim nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.


 Ponadto konstruktorzy postawili na osiągnięcie lepszych parametrów takich jak dynamika, elastyczność, kultura pracy oraz poziom spalania. Silnik współpracuje z układem wtryskowym wyposażonym we wtryski elektromagnetyczne firmy Bosch  o ciśnieniu 2000 bar. 


Zastosowano specjalny czujnik ciśnienia w komorze spalania, który pozwala na osiągnięcie jak najlepszych parametrów co wpływa na oszczędności w spalaniu paliwa. Kolejną bardzo ważna kwestią było wyeliminowanie wszelkich drgań, hałasu i poprawienie kultury pracy. Trzeba nadmienić że zamysłem konstruktorów jest stworzenie jednej rodziny silników w których można wykorzystać identyczne elementy np. tłoków, zaworów itd.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • bardzo niski poziom hałasu
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5 L, typ oleju: BMW 5W30-Longlife-04, wymiana po co 20.000 km lub 2 lata lub wskazania komputera

Olej
Zalecany olej do silników diesla BMW z filtrem cząstek stałych 
BMW 5W-30, Longlife-04/MB 229.31/MB 229.51
Przeglądy/wymiany oleju
co 20.000 tys/km lub według wskazania komputera w zależności od warunków użytkowania, może przesunąć się nawet do 30.000 km.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (9.1)
Trwałość 8.8/10
Utrzymanie 8.9/10
Dynamika 9.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 1

Najbardziej awaryjna część

38%
14%
16%
9%
13%
10%
Suma głosów: 69

Opinie użytkowników

02.04.2024 BMW X3 F25 2.0 D xDrive
(9.3)
Opinia: Bardzo dobry silnik bezawaryjny 170000 tyś km bez problemu chodzi cicho płynnie bezawaryjny. Sam samochód świetnie się prowadzi czysta przyjemność jazdy i jak na razie żadnych usterek klocki oleje na czas nic się dzieje chodzi jak nowy
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: trwały, oszczędny, wysoka kultura pracy, chodzi bardzo dobrze, bezawaryjny
Wady: uważać na sprowadzane nie tylko z Europy ale i z Ameryki przeważnie pod dużych przebiegach i mocno eksploatowane i uszkodzone a potem dziwią się że się psują najlepsze kupione w Salon Polska te są przeważnie bezawaryjne
  • Silnik: 2.0 D B47
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 170000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
20.02.2024 Bmw 5 g30
(10.0)
Opinia: Po przejechaniu 196000 km mogę to powiedzieć: świetny bezawaryjny silnik w g30. Wymiana oleju co 12-14 tys., porządna wymiana a nie serwis autoryzowany. W miedzyczasie tylko akcja serwisowa na chłodnicę egr. 50% przebiegu to trasa, reszta to odcinki 8-15km w mieście. Łańcuch i turbo bez
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Bezawaryjność . Zużycie paliwa
Wady: Nie widzę do przebiegu 200tys.
  • Silnik: 190
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 196.000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
22.05.2023 X4 F26
(8.7)
Opinia: Auto rewelacja Bez większych awarii, Jazda miejska i EGR to jedyny problem. Pozdrawiam
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Super się prowadzi. Niskie spalanie jak na suva
Wady: Miasto i EGR.
  • Silnik: 190
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 78000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
04.06.2022 BMW X3 G01 XDRIVE 20D
(10.0)
Opinia: JESTEM ZASKOCZONY
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: NIE MA WAD WIĘC SAME ZALETY
  • Silnik: 190KM B47
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 27000
  • Spalanie: 7.6 l/100km
Polecam
23.12.2021 BMW 3GT
(5.3)
Opinia: Dobre spalanie, dobra kultura pracy, niestety mimo odbytych 4 akcji serwisowych samochód w trakcie jazdy zapalił mi się. Egr
  • 1.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Niskie spalanie
Wady: Awaryjny egr nawet po akcjach serwisowych
  • Silnik: 190
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 120000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Odradzam