Popularne na rynku

Silnik BMW 1.5 R3 d 12V B37

32859
Silnik BMW 1.5 R3 d 12V B37

Silniki BMW d Serii B są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 1.5 d o mocy 95 lub 116KM wszedł do produkcji w 2013 roku i ma zastosowanie w samochodach BMW oraz Mini. Jest jednym silników o oznaczeniu B37, inne odmiany to 4-cylindrowe B47 oraz 6-cylindrowe B57.  Jednostka trzycylindrowa wyposażona w turbosprężarkę VGT-(Bosch-Mahle z pojedynczym zwojem) .


Wszystkie silniki z rodziny B wyposażone są w podwójny wałek rozrządu Vanos z systemem Valvetronic oraz łańcuch rozrządu.Przede wszystkim nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6 !!! Ponadto konstruktorzy postawili na osiągnięcie lepszych parametrów takich jak dynamika, elastyczność, kultura pracy oraz poziom spalania.


Silnik współpracuje z układem wtryskowym wyposażonym we wtryski elektromagnetyczne firmy Bosch  o ciśnieniu 2000 bar. Kolejną bardzo ważna kwestią było wyeliminowanie wszelkich drgań, hałasu i poprawienie kultury pracy. Ideą inżynierów BMW jest stworzenie silników modułowych co jest z korzyścią dla całej rodziny, ponieważ wiele podzespołów może być wspólnych. Takim przykładem jest podobna konstrukcja oraz części omawianego silnika 1.5d B37 z silnikiem benzynowym B38. Cała rodzina silników produkowane w fabryce BMW Steyr w Austrii.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • nowoczesna jednostka
  • niski poziom spalania
  • dobra dynamika

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: ? L, typ oleju: BMW 5W30-Longlife-04, wymiana po co 20.000 km lub 2 lata lub wskazania komputera
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (9.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.8/10
Dynamika 9.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 0

Najbardziej awaryjna część

6%
9%
71%
11%
2%
2%
Suma głosów: 66

Opinie użytkowników

28.02.2024 bmw 114d
(10.0)
Opinia: BMW 114d przebieg 68 tys km. wymiana oleju co 12 tys. km , bezawaryjny, warto zaznaczyć, że podlega darmowej akcji serwisowej ( wymiana chłodniczki EGR oraz całego kolektora ) , mój już po wymianie , niskie spalanie, kultura pracy moim zdaniem dobra, tak samo jak dynamika pomimo małej mocy
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niskie spalanie Bezawaryjny Dobra kultura pracy jak na 3 cylindry Dobra dynamika
Wady: Wibracje przy odpalaniu u gaszeniu
  • Silnik: b37
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 68000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
28.02.2021 Anonim
(9.0)
Opinia: posiadam samochód od roku, ma przejechane 172000 km. Nie spodziewałem się takiej dynamiki i tak małego spalania, na razie żdnych usterek.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
Zalety: dynamika,spalanie,prowadzenie,komfort
  • Silnik:
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 172300
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Polecam
28.12.2020 Anonim
(9.3)
Opinia: 125 tyś. km, i żadnej awarii. Niezawodny silnik, spalanie w trasie nawet ok. 4l/100km, na autostradzie 5.5l/100km, a w mieście 5l/100km.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 95
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 125000
  • Spalanie: 5.1 l/100km
Polecam
05.12.2020 BMW 116, f20
(9.7)
Opinia: Znakomity silnik. Przejechane 90k w 3 lata i czekam na następne. Silnik bezobsługowy. Wymiana oleju co 10-12k.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dynamika, spalanie, dźwięk.
Wady: Brak
  • Silnik: B37
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 90k
Polecam
12.12.2019 BMW 116d
(10.0)
Opinia: 60k km przejechane w 2 lata. Niskie spalanie, dobra dynamika.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niskie spalanie. Dobra dynamika
  • Silnik: B37
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 60000
  • Spalanie: 4.7 l/100km
Polecam