BMW

Silnik BMW 2.0 R4 d 16V 150KM B47

56578
Silnik BMW 2.0 R4 d 16V 150KM B47

Silniki BMW d Serii B są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 2.0d o mocy 150KM z oznaczeniem B47 wszedł do produkcji w 2014 roku w modelu BMW X3. Jednostka została opracowana na sprawdzonych rozwiązaniach odmiany N47 i jest jej następcą. Koncepcja jest identyczna, różnice znajdziemy w całkowicie przeprojektowanym procesie spalania. Przede wszystkim nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Ponadto konstruktorzy postawili na osiągnięcie lepszych parametrów takich jak dynamika, elastyczność, kultura pracy oraz poziom spalania.


Silnik współpracuje z układem wtryskowym wyposażonym we wtryski elektromagnetyczne firmy Bosch  o ciśnieniu 2000 bar. Zastosowano specjalny czujnik ciśnienia w komorze spalania, który pozwala na osiągnięcie jak najlepszych parametrów co wpływa na oszczędności w spalaniu paliwa. Kolejną bardzo ważna kwestią było wyeliminowanie wszelkich drgań, hałasu i poprawienie kultury pracy.


Trzeba nadmienić że zamysłem konstruktorów jest stworzenie jednej rodziny silników w których można wykorzystać identyczne elementy np. tłoków, zaworów itd.
Zmiany zaszły w budowie turbosprężarki, która obecnie jest na łożyska tocznych ale nie we wszystkich wersjach np. w wersji 190-konnej występuje turbosprężarka z łożyskiem rolkowym. W rodzinie silników B47 znajdziemy jeszcze odmiany B37 to trzy cylindrowa jednostka wysokoprężna oraz wersję 3.0d B57.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • bardzo niski poziom hałasu
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5 L, typ oleju: BMW 5W30-Longlife-04, wymiana po co 20.000 km lub 2 lata lub wskazania komputera

Olej
Zalecany olej do silników diesla BMW z filtrem cząstek stałych 
BMW 5W-30, Longlife-04/MB 229.31/MB 229.51
Przeglądy/wymiany oleju
co 20.000 tys/km lub według wskazania komputera w zależności od warunków użytkowania, może przesunąć się nawet do 30.000 km.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
19%
6%
6%
69%
Suma głosów: 16

Opinie użytkowników

17.12.2023 BMW 318d
(10.0)
Opinia: Bardzo dobry silnik u mnie w BMW 318d (150KM) w tym momencie przebieg 203 tysiące kilometrów, zakup przy przebiegu 160 tysięcy. Do mechanika jadę tylko na podstawowe zabiegi, czyli oleje filtry itd. Olej wymieniany co 8-10 tysięcy. Rocznie robię nim 10-15 tysięcy. Miasto, trasy. Na
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Bezawaryjny
  • Silnik: 150KM/B47
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 203125
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
29.01.2022 BMW GT 3
(9.3)
Opinia: Silnik użytkuje w BMW GT3 2017 rok przejechane 286 tyś bez awarii problemów, wycieków. Olej wymianiam średnio co 15 tys km, jestem zadowolony trasa z 4 osobami plus bagaże spalanie poniżej 5 litrów jazda z frajdą
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Niskie spalanie Silnik bezobsługowy Dobra dynamika Najechane 286 tyś bez najmniejszego problemu
Wady: Trzeba wymieniać olej co 15 tyś
  • Silnik: B47
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 286
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Polecam