BMW

Silnik BMW 2.0 R4 d 224KM-231KM B47

12088
Kategoria: Silniki BMW Serii B
Silnik BMW 2.0 R4 d 224KM-231KM B47

Silniki BMW Serii B są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 2.0d o mocach 224-231KM z oznaczeniem B47 wszedł do produkcji w 2015 roku. Jednostka została opracowana na sprawdzonych rozwiązaniach odmiany N47 i jest jej następcą.Koncepcja jest identyczna różnice znajdziemy w całkowitym przeprojektowaniu procesu spalania. Przede wszystkim nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6 !!! Ponadto konstruktorzy postawili na osiągnięcie lepszych parametrów takich jak dynamika, elastyczność, kultura pracy oraz poziom spalania. Silnik współpracuje z nowej generacji układem wtryskowym wyposażonym we wtryski piezoelektryczne firmy Bosch  o ciśnieniu 2500 bar. Zastosowano specjalny czujnik ciśnienia w komorze spalania pozwala na osiągnięcie jak najlepszych parametrów które wpływają na oszczędności w spalaniu paliwa. Kolejną bardzo ważna kwestią było wyeliminowanie wszelkich drgań, hałasu i poprawienie kultury pracy. Trzeba nadmienić że zamysłem konstruktorów jest stworzenie jednej rodziny silników w których można wykorzystać identyczne elementy np. tłoków, zaworów itd. Zresztą podobieństwo części do wersji N47 jest bardzo zbliżona można śmiało powiedzieć że prawie identyczna, różnice są nie wielkie oraz materiały do nich użyte są wyższej klasy. Zmiany zaszły w budowie turbosprężarki która obecnie jest na łożyska tocznych, ale nie we wszystkich wersjach, np w wersji 190-konnej oraz wyższych  występuje turbosprężarka z łożyskiem rolkowym. W rodzinie silników B47 znajdziemy jeszcze odmiany B37 to trzy cylindrowa jednostka wysokoprężna oraz wersję 3.0d B57. Wszystkie to konstrukcje są bardzo nowoczesne i w każdej z nich znajdziemy najnowsze technologie których celem jest zminimalizowanie emisji spalin osiągnięcie jak najlepszych parametrów przy jednoczesnym zminimalizowaniu kosztów eksploatacji.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • świetne osiągi
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • bardzo niski poziom hałasu
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch CRI 3-25
  • Ilość oleju silnikowego: 5 L, typ oleju: BMW 5W30-Longlife-04, wymiana po co 20.000 km lub 2 lata lub wskazania komputera

Olej
Zalecany olej do silników diesla BMW z filtrem cząstek stałych 
BMW 5W-30, Longlife-04/MB 229.31/MB 229.51
Przeglądy/wymiany oleju
co 20.000 tys/km lub według wskazania komputera w zależności od warunków użytkowania, może przesunąć się nawet do 30.000 km.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

71%
14%
0%
0%
0%
14%
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

25.07.2018 Karol
(10.0)
Opinia: Dynamiczny i oszczędny,średnie spalanie na poziomie 5l i to przy dosyć dynamicznej jeździe.W porównaniu do starszej generacji silników BMW bardzo cichy praktycznie nie słyszalny.Auto nowe przebieg nie duży więc jak na razie tylko paliwo i serwis więc koszty nie wielkie.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: BMW1 F20 125d 224KM
  • Rocznik / Przebieg: 2016.r 63.tyś
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam