Opel

Silnik 2.0 CDTI 130KM DPF (A20DTJ)

27558
Silnik 2.0 CDTI 130KM DPF (A20DTJ)

Silniki Opel CDTI Fiat są stosowane w samochodach marki

  • Opel

Silnik 2.0 CDTI o mocy 130KM  to kolejna odmiana po wersjach 110KM oraz 160KM i była stosowana w latach 2008-2013.Jest to konstrukcja Fiata która została została oparta na sprawdzonej konstrukcji 1.9 MultiJet w której wykorzystano najnowsze technologie.Jednostka przeszła szereg modyfikacji które pozwoliły spełnić rygorystyczne normy spalin Euro5. Silnik seryjnie współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF i posiada elektrycznie sterowany zawór EGR. W silniku zastosowano turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek z. Po za nowatorskimi rozwiązaniami konstruktorzy postawili na niezawodność, wyeliminowali najbardziej uciążliwe usterki trapiące wcześniejsze modele. Przez to silnik stał się jednym z najmniej awaryjnych jednostek na rynku. Niestety nie wszystkie podzespoły udało się w 100 % udoskonalić i wyeliminować ich awaryjność. Do najbardziej awaryjnych części trzeba zaliczyć  filtra cząstek stałych DPF oraz sprzęgła dwmumasowego do ich usterek dochodzi przeważnie przy przebiegach 150-200 tys/km. Pamiętamy że przy jeździe miejskiej wcześnie czy później dochodzi do jego zapchania filtra DPF co wiąże się z poważnymi problemami. Jednak awaryjność tej jednostki jest uzależniona od jej odpowiedniego serwisowania, wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów. Wśród kierowców silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za wysoką kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.
 
Opis ogólny
Silniki 2.0 CDTI występuje w samochodach marki Opel w modelach Astra, Insignia oraz Zafira . Jednostka całkowicie opracowana przez Fiata (2.0MJT) W zależności od modelu posiadał moc 110KM,120KM,130KM,160KM oraz 195KM Jednostka 4 cylindrowa posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą zaletą jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Po stronie zalet należy zapisać dobry moment obrotowy oraz generowanie wyższych mocy nawet do 195KM. Jednak w przypadku ewentualnych napraw należy liczyć się ze sporymi kosztami obsługi. Silnik 2.0 CDTI występuje z filtrem cząstek stałych(DPF). Element awaryjny jeśli samochód użytkowany jest głównie w cyklu miejskim. Wówczas może dojść do jego zapchania cząsteczkami sadzy i spadku mocy silnika. Koszt nowego podzespołu oraz wymiany to kwota rzędu 4 tyś. złotych.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • trwały układ wtryskowy
  • dobra kultura pracy
  • dobra dynamika

Wady

  • awarie koła dwumasowego
  • awarie filtra DPF-jazda miejska

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150 000 km lub 10Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Firma Bosch-możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok

Rozrząd !!!
Serwis zaleca wymianę przy 150.000km lub 10 lat , niestety jest to zbyt długi okres . Zdarzają się przypadki że pasek przy tym przebiegu jest bardzo zniszczony i popękany co może doprowadzić do jego zerwania a co za tym idzie do poważnej i kosztownej usterki . Lepiej zmniejszyć przebieg do MAX 120 tys co zminimalizuje  ryzyko kosztownej naprawy .
Koszt wymiany rozrządu w ASO około 900zł plus pompa wody

Silnik 2.0 CDTI 195KM BiTurbo -wyposażony seryjne w dwie Turbosprężarki

Oznaczenia silnika
A20DTC -2.0 CDTI 16V 81kw/110KM – ASTRA, INSIGNIA

A20DTL -2.0 CDTI 16V 81kw/110KM – ZAFIRA C
A20DTJ- 2.0 CDTI 16V 96kw/131KM – INSIGNIA
A20DT-2.0 CDTI 16V 96kw/131KM – ZAFIRA C
A20DTH -2.0 CDTI 16V 121kw/165KM -ZAFIRA C
A20DTR -2.0 CDTI 16V 195KM – INSIGNIA (biturbo).

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (7.0)
Trwałość 7.9/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 6.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 3

Najbardziej awaryjna część

17%
17%
6%
6%
28%
28%
Suma głosów: 18

Opinie użytkowników

21.09.2021 Insignia ST
(9.3)
Opinia: Silnik po wirusie na 194km i 435nm wykonanym na profesjonalnej hamowni w krakowie w 2017roku nieco wieksze spalanie w miescie ok 7 litrów dołożona dioda do wypalania dpf olej zmieniany co 10tyś km tylko i wyłącznie Millers, co 4 wymiana oleju wlatuje nowa uszczelka smoka,
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: podatny na mody
Wady: uszczelka smoka olejowego
  • Silnik: 194
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 211000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
18.05.2021 A
(5.0)
Opinia: Silnik rozleciał się przy 187 tys km. Pomimo wymiany uszczelki smoka pompy olej. Ogólnie fajny samochód
  • 1.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Wygodny
Wady: Silnik - uszczelka smoku pompy olejowej
  • Silnik: 130
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 187000
  • Spalanie: 6.9 l/100km
Odradzam
28.02.2021 2,0CDTi 130KM
(7.3)
Opinia: Co do awarii silnika, o których tu użytkownicy wspominali zdarzają się raczej sporadycznie, głownie ze względu na nie dopatrzenie serwisu - czasem zapcha się smok w misce oleju. Przed zakupem pytałem "swojego" mechanika o ten silnik opinia była pozytywna, ale zalecenie co 2-3 wymiany oleju
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 2.0CDTI 130KM
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 230000
Polecam
18.10.2019 Opel Insignia
(9.0)
Opinia: Mam silnik w oplu Insignia country touer zapala jeździ i się nie psuje raz wymieniałem koło dwumasowe i tyle aaa trochę wkurza mnie DPF i tyle
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: A20DTJ
  • Rocznik / Przebieg: 243000
  • Spalanie: 6.1 l/100km
Polecam
01.09.2016 Ryszard
(5.3)
Opinia: "Niestety, po 320 000 na autostradzie w Niemczech (pod Francuską granicą) rozleciał się silnik. W serwisie opla stwierdzili całkowite uszkodzenie słupka silnika. Samochód był serwisowany i właśnie po wymianie filtrów i oleju. Koszty jakie poniosłem w wyniku usterki, lecz bez naprawy samochodu (wraz ze sprowadzeniem
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • 1.0/10
  • Silnik: 130
  • Rocznik / Przebieg: 2009
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Odradzam