Opel

Silnik Opel 1.9 CDTI 8V 100KM Z19DTL

5433
Silnik Opel 1.9 CDTI 8V 100KM Z19DTL

Silniki Opel CDTI od Fiata są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet

Silnik Opel 1.9 CDTI o mocy 100KM został wprowadzony w 2004 roku i jest w całości został opracowany przez koncern Fiata i jest najsłabszą odmianą z tej rodziny.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowany za pomocą systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich zaletą jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji. Do najczęstszych awarii w silniku 1.9 CDTI należą usterki zaworu EGR, koła dwumasowego oraz filtra cząstek stałych, oraz problem z urywającymi się klapami wirowymi w kolektorze ssącym !!!Jest to bardzo poważna awaria która doprowadzała do uszkodzenia  silnika. W 2007 roku konstrukcja została poprawiona jednak ta usterka lubiła się powtarzać.



Kolejnym problemem był zbierający się nagar na kolektorze oraz klapach wirowych. Na plus trzeba zapisać bardzo trwałe koło dwumasowe oraz turbosprężarkę. Niestety użytkownicy w tej odmianie sa narażeni na wyższe koszty ewentualnych napraw w stosunku do wersji  120-konnej. Jednostka jest wyposażona w bardziej kosztowny osprzęt i jest zdecydowanie bardziej wysilona, co za tym idzie narażona na większą awaryjność. Wszystko jest uzależnione od użytkowania auta, warunków, serwisu i przebiegu. Niektóre modele odpowiednio serwisowane pokonują przebiegi ponad 200 tys km bez jakichkolwiek problemów. W opinii użytkowników silnik chwalony jest za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy niski poziom spalani.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie koła dwumasowego
  • problemy z filtrem DPF
  • szwankująca elektronika
  • uwaga na częste ubytki oleju

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: Z19DTL
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok

Większość modeli wyposażona jest seryjnie w filtr cząstek stałych, jednak niektóre jednostki nie posiadają fabrycznie DPF.
Warto to sprawdzić przed ewentualnym zakupem.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
20%
60%
20%
0%
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

26.05.2024 Vectra C
(10.0)
Opinia: Posiadamy w rodzinie Vectre C z 2008r od 2012 r zakupiony z przebiegiem 80 tys km. Od tej pory normalny serwis, brak ubytku oleju, jedynie świece żarowe do wymiany przy 250 tys km, dosyć niski koszt. Sprzęgło i dwu masa wymieniona przy 220 tys km, turbina
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: nie bierze oleju elastyczny dynamiczny
Wady: dosyć wysokie spalanie (porównując zbliżone jednostki)
  • Silnik: 100 KM
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 278000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
16.10.2022 opel astra 3
(10.0)
Opinia: jednostka bezproblemowa ,bezawaryjna
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: zero ubytku oleju
Wady: brak
  • Silnik: 74kw/100km
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 310000
  • Spalanie: 6.4 l/100km
Polecam