Popularne na rynku

Silnik 1.3 CDTI

186784
Silnik 1.3 CDTI

Silniki Opel CDTI Fiat są stosowane w samochodach marki

  • Opel

Silniki 1.3 CDTI o mocy 90KM z logotypem (Z13DTH) miała szeroki zastosowanie w samochodach Opel. Jednostka nie jest wyposażona w filtr cząstek stałych DPF co jest dużym atutem. W jednostce występuje wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich zaletą jest przystępna cena oraz możliwość regeneracji. Jednostka współpracują z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu. Kierowcy chwalą silnik 1.3 CDTI za wysoką kulturę pracy, niskie poziomy spalania oraz bezawaryjność. Przykładowym pojazdem z silnikiem 1.3 CDTI jest Opel Corsa o mocy 90KM, samochód osiąga przyzwoite wyniki spalania w mieście to około 7litrów, w trasie 5,0l/100km. Pierwsza setka na prędkościomierzu pojawia się po 12 sekundach, nie jest to wynik rewelacyjny, ale do jazdy miejskiej zupełnie wystarczy. Silnik otrzymał tytuł engine of the year roku 2005 w kategorii najmniejszych jednostek wysokoprężnych. W 2009 roku Opel wprowadził II Generację 1.3 CDTI II Euro5 o mocy  95 KM seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF oraz posiada elektrycznie sterowany zawór EGR. Awaryjność tej jednostki jest uzależniona od jej odpowiedniego serwisowania, wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów. Do najczęstszych awarii trzeba zaliczyć niskiej trwałości koło dwumasowe oraz zawór recyrkulacji spalin EGR.Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch.Wśród kierowców silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za wysoką kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • niskie spalanie
  • wysoka kultura pracy
  • trwały układ wtryskowy
  • rozrząd oparty na łańcuchu

Wady

  • niska trwałość sprzęgła dwumasowego
  • awarie zaworu EGR
  • Awarie DPF-u

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią w wersjach 90KM
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch-możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 2.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok

Przeglądy i wymiany oleju co 30tys
ilość oleju 2.8L
Rozrząd na łańcuchu -serwis oraz przegląd przy 250 tys

1.3 CDTI /Multijet II 16v 90 KM (Euro5) posiada seryjnie DPF !!!
1.3 CDTI/Multijet  90 KM (Euro4) bez DPF
1.3 CDTI/Multijet 95KM II generacji seryjnie wyposażony w DPF !!!

Turbosprężarka

1.3 CDTI/MJT 70KM 75KM Turbina stała geometria
1.3 CDTI/MJT 90KM 95KM Turbina zmienna geometria

1.3 MultiJet Fiat – brak koła dwumasowgo !!!

1.3 CDTI Opel -w mocniejszych wersjach koło dwumasowe

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 24) (7.4)
Trwałość 7.5/10
Utrzymanie 8.1/10
Dynamika 6.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 17 7

Najbardziej awaryjna część

10%
5%
3%
25%
15%
42%
Suma głosów: 156

Opinie użytkowników

10.10.2021 Corsa d 1,3 CDTI
(10.0)
Opinia: Super auto mamy go 8 lat sprowadzony jeździł teść teraz żona.Nic się nie zepsuło auto od 3 lat robi 80 km dziennie do pracy wcześniej teść robił 40 km dziennie jeździ i jeździ non stop zero napraw zero! Bezawaryjne kompletnie super auto luks.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Super wszystko
Wady: Zero wad
  • Silnik: 75 kw
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 150 tys
  • Spalanie: 4.0 l/100km
Polecam
20.03.2021 Opel Corsa D
(9.3)
Opinia: Auto Corsa D 1.3cdti 95KM/ 2014r od nowości, póki co auto można powiedzieć bezawaryjne, wszystko chodzi jak w zegarku :) Jedynie problemy z zapychającym/zapalającą się kontrolką od DPf/częsta jazda po mieście/ trzeba je przegonić ostro na autostradzie to wtedy jest ok.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: --- Bardzo dobra dynamika jak na tą moc --- Bardzo niskie spalanie --- Mała awaryjność --- Wysoka kultura pracy silnika --- Niskie koszty utrzymania
Wady: -- Problemy z DPF
  • Silnik: 1.3cdti 95KM
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 123tys
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
27.05.2018 Damian
(8.7)
Opinia: Samochód Opel Astra H zakupiłem go salonie w 2006 samochód nigdy mnie nie zawiodł jeżdżę nim do dnia dzisiejszego i nawet nie myślę go sprzedawać obecnie przebieg 117tys ,do tego przebiegu został wymieniony dwumas który padł przy 100tys , pekl wąż turbiny koszt 300zl,oraz kompresor
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Astra H 90km
  • Rocznik / Przebieg: 2006/117000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
26.09.2017 piotr
(2.7)
Opinia: właśnie przy 150000 przebiegu strzelił łańcuch rozrządu.to chyba trochę za wcześnie dodam jeszcze że wcześniej nic nie dzwonił ani żadnych innych bólów .
  • 3.0/10
  • 4.0/10
  • 1.0/10
  • Silnik: combo 1,3 cdti 75km
  • Rocznik / Przebieg: 2008/150000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Odradzam
03.12.2016 Ja
(10.0)
Opinia: Super silnik a Ci co piszą o awariach to niech się najpierw jeździć nauczą.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 75KM
  • Rocznik / Przebieg: 2005
Polecam