Opel

Silnik Opel 2.0 CDTi BiTurbo 195KM A20DTR

33182
Silnik Opel 2.0 CDTi BiTurbo 195KM A20DTR

Silniki Opel CDTI od Fiata są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet

Silnik Opel 2.0 CDTI BiTurbo o mocy 195KM zadebiutowała w 2011 roku. Przeznaczona tylko dla General Motors, jednak w latach 2010-2011 była stosowana w Saabie 9-5. W jednostce  zastosowano dwie turbosprężarki różniące się wielkością o ostałej geometrii łopatek uruchamiane sekwencyjnie.Jest to bardzo dobre rozwiązanie które pozwala na osiągnięcie wysokiego momentu obrotowego i wpływa na efektywność pracy silnika.Zwiększono również sprzęgło i wzmocniono dwumasę.



W jednostce zastosowano wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch, które można stosunkowo tanio zregenerować. Na plus trzeba zapisać bardzo trwałe koło dwumasowe oraz turbosprężarki. W opinii użytkowników silnik chwalony jest za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy niski poziom spalania . Również awaryjność nie jest wysoka przez lata zostały wyeliminowane uciążliwe usterki, jednak wszystko jest uzależnione od eksploatacji jednostki oraz jej serwisowania.



Najbardziej uciążliwy jest filtrem cząstek stałych DPF zwłaszcza podczas jazdy miejskiej, problem też dotyczy zaworu EGR który jest elektroniczny i droższy w wymianie. Usterki najczęściej zdarzają się przy przebiegach powyżej 200. tys/km oraz podczas złej eksploatacji. Trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • koszty serwisu
  • seryjny DPF-awarie w jeździe miejskiej

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: A20DTR
  • Turbosprężarka: BiTurbo
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 150.000 km lub 10 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Firma Bosch-możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (9.4)
Trwałość 9.6/10
Utrzymanie 9.4/10
Dynamika 9.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 0

Najbardziej awaryjna część

2%
2%
83%
4%
7%
2%
Suma głosów: 54

Opinie użytkowników

05.11.2023 Insignia 2.0 cdti Biturbo
(10.0)
Opinia: Moja isca na 240 tys. nalatane. Oryginalny zawias, silnik nie ruszany poza rozrządem ismokiem oleju. Wymiana oleju co 10 tys. ZERO AWARII, silnik elastyczny i czuć moc. Odczucia bardzo pozytywne.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Elastyczność. Trwałe turbiny.
Wady: Zbyt paliwożerny. Trasa 5.5-7.0. Miasto 8.5 - 10
  • Silnik: 195
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 240000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
23.12.2022 1gen. Sedan
(9.7)
Opinia: Auto i silnik polecam. Po 190 tys. awarii uległ adaptacyjny układ jezdny FlexRide nowy 3tys. regeneracja (to wybrałem) 1500zł - dział a bez zarzutu. Poza tym genialna funkcja tempomat adaptacyjny - polecam każdemu. Często robię trasę Katowice - Lublin 400km średnie spalenie 5.8
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Elastyczny, bardzo dobrze się zbiera ze skrzyżowania. W trasie rewelacja.
Wady: Są jakieś zapocenia przy misce oleju lub czujniku ciśnienia. Dodatkowe zapocenia przy dolocie do turbiny. Serwis ASO powiedział że tak to ma ten model tylko dokręcił śruby.
  • Silnik: 195KM/2.0
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 222
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
21.06.2022 Zafira C
(10.0)
Opinia: Właściwie jedyny sensowny na gabaryt auta. Dwie turbiny = brak turbo dziury, jest tak elastyczny że lewarkiem zmiany biegów się nie namachasz. Zadbany odwdzięczy się bezproblemowym użytkowaniem. DPF nie lubi miasta, a tu nie ma jeszcze SCR-AdBlue w nowszym jest też 400Nm, ale 25 KM mniej.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Najmocniejszy 195 KM Elastyczny (bez turbodziury) 400Nm Sprawia frajdę podczas jazdy
Wady: Kusi niczym diabeł by nim polatać nawet ponad 200 km/h Smok miski olejowej
  • Silnik: 195KM
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 195000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
21.12.2018 Anaon
(8.0)
Opinia: Silnik 190 KM w zestawie z insignią kombi (manual napęd na jedną oś + szklany dach - waga ~1800 kg) No nie jest to rakieta. Przyspieszenie od 0-100 wg danych fabrycznych nie powala. Fabryczny silnik posiada trochę bezpiecznego zapasu i przy modyfikacji na 220-230 KM zaczyna
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: A20DTR 190 + chip
  • Rocznik / Przebieg: 2014
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
18.04.2018 Qba
(9.3)
Opinia: Świetny silnik wbrew obawom bezawaryjny,trzeba pamiętać że silnik o dużych mocach w autach wyższego segmentu są bardziej dopracowane i mniej awaryjne.Auto zbiera się natychmiast po dodani gazu a jest to kawałek auta !!! ciągnie od najniższych obrotów,bardzo dobre przyspieszenie a po włączeniu twin-turbo rakieta niestety
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Opel Insygnia Bi-Turbo 195KM
  • Rocznik / Przebieg: 2013.r / 158.tys
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam