Nissan

Silnik Nissan 2.7 TDi 8V 125KM-131KM TD27Ti

8420
Silnik Nissan 2.7 TDi 8V 125KM-131KM TD27Ti

Silniki Nissan TD / Di / DDTi są stosowane w samochodach marki

  • Nissan

Silnik Nissan 2.7 8V TDi o mocy 125KM lub 131KM  jest kolejną odmianą po wersji 2.7 TD 101 KM. Silnik wszedł do produkcji w 1996 roku i był stosowany do 2008 r w samochodach Nissan Terano II oraz Pathfinder II .Najważniejszą różnicą w porównaniu do wcześniejszej odmiany TD27T jest zastosowanie intercoolera przez co silnik zyskał dodatkowe moc odpowiednio 125 oraz 131KM reszta pozostała nie zmieniona.


Silnik posiada prostą konstrukcję dzięki czemu jest jednostką mało awaryjną i łatwą w ewentualnych naprawach. Wyposażony został w Turbosprężarka oraz intercooler  która  jest jedynym wrażliwym elementem podatnym na awarie. Wynika to głównie z wieku pojazdu oraz jego wyeksploatowania. Co do osiągów jednostki w porównaniu do poprzednika zdecydowanie uległy poprawie. A to za sprawą podwyższenia mocy, silnik stał się bardziej dynamiczny a jego kultura pracy znacząco wzrosła.


Nissan Terano z silnikiem 2.7TDi pierwszą setkę osiąga po niespełna 17 sekundach zważywszy na ciężar auta jest to wynik zadowalający.Jednak w przypadku tego typu pojazdu ważniejszą kwestią są możliwości jednostki w terenie które wypadają bardzo dobrze. Reasumując silnik Nissana 2.7TDI jest konstrukcją udaną trwałą o bardzo małej awaryjności i przyzwoitych osiągach. To pozwala użytkownikowi na pokonanie dużych przebiegów bez kosztownych awarii.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: pompa

Elektroniczna pompa wtryskowa

Zalety

  • prosta konstrukcja silnika
  • trwała jednostka napędowa
  • niska awaryjność

Wady

  • awarie turbosprężarki

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią Intercooler
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 6.2 L, typ oleju: 5W40, wymiana po co 10.000 km lub 6 miesięcy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (8.1)
Trwałość 7.5/10
Utrzymanie 8.3/10
Dynamika 8.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

43%
0%
29%
14%
0%
14%
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

14.02.2020 2,7tdi/125KM
(9.0)
Opinia: Bardzo dobry silnik. Głośny, ale bezawaryjny. Nie katować, nie zalewać, a nie ma co się zepsuć.
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Same
Wady: Silnik brak wad, Terrano - parę ma.
  • Silnik: 125KM/TD27Ti
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 240kkm
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
28.12.2019 Nissan Terrano II
(8.0)
Opinia: MAX
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Pancerny silnik , super napęd 4x4
Wady: Blacharka, sprzęgło, elektryka
  • Silnik: 2.7 TDi 125KM
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 460 tys.km
Polecam
15.02.2016 Maciej
(7.7)
Opinia: Silnik bez awaryjny najlepsza jednostka,prawdziwy wół roboczy,prosta konstrukcja
  • 6.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Nissan Terrano II 2.7 TDi 125KM
  • Rocznik / Przebieg: 2001r. 230 tys.km
Polecam
30.03.2014 Romek
(7.7)
Opinia: Opinia jest o silniku nie o aucie,jest trwały i mało awaryjny.Spalanie trasa 7.5-8L Miasto 12-14 L zależy od warunków.Trochę mało mocy i dość głośny .Napewno zaletą jest posta konstrukcja w razie naprawy ale jak się dba to trudno zaliczyć jakąś awarię .Co do samego auta
  • 5.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Nissan Terano 2.7 TDi 125KM
  • Rocznik / Przebieg: 2001rok 190 tyś
Polecam