Nissan

Silnik Nissan 2.0 dCi 16V 150KM-173KM (Renault M9R)

36813
Silnik Nissan 2.0 dCi 16V 150KM-173KM (Renault M9R)

Silniki Nissan TD / Di / DDTi są stosowane w samochodach marki

  • Nissan

2.0 DCI występuje w Nissanie X trial, Qashqai Powstał przy współpracy z koncernem Renault . Osiąga moc 150KM oraz 173KM. Silnik 4 cylindrowy posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek.


Jej największą zaletą jest lepszy moment obrotowy oraz generowanie większych mocy, wadą wysokie koszta obsługi oraz skomplikowana budowa. Silniki może pochwalić się  bardzo dobrą dynamika w wersji 173 konnej, Nissan X Trial pierwszą setkę osiąga po 10 sekundach.Jednostka została wyposażona w filtr cząstek stałych DPF element mogący nastręczyć problemów , zwłaszcza  jeśli będziemy poruszać się w cyklu miejskim, wówczas może dojść do jego zapchania resztkami sadzy co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika.


Aby zniwelować możliwość usterki DPF-u, dobrze jest używać oleju niskopopiołowego i regularnie wyjechać w trasę. Wówczas przy większej prędkości wzrasta temperatura wewnątrz filtra i wypalamy nagromadzone cząstki sadzy. Podsumowując silnik 2.0 dCi  jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów potencjalnym użytkownikom. Ponadto  kultura pracy jest zadowalająca a  usterkowość  jednostki  jest na niskim poziomie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • bardzo dobra dynamika
  • spalanie na dobrym poziomie
  • bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady

  • w razie awarii wysokie koszty serwisu
  • awarie zaworu EGR- cena około 1300zł!!!
  • Drogi serwis - częstsza wymiana oleju
  • Niskopopiołowego 5W30 ilość 7L

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch-nienaprawialne

Przeczytaj opinie o 2.0 dCi w Kategorii DCI !!!

FAP !!!
Wersja 175KM zawsze występuje z Filtrem  FAP
Wersja 150KM w większości  z Filtrem FAP
Filtr Fap w modelu 2.0 dCi nie stwarza problemów, samoistnie wypala się co kilkaset kilometrów.!!!
W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenie elektronicznego w Serwisie.
Brak dolewki jakichkolwiek płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF -koncernu PSA
Konieczne jest stosowanie oleju Niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.
Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (9.4)
Trwałość 9.8/10
Utrzymanie 8.8/10
Dynamika 9.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 0

Najbardziej awaryjna część

19%
28%
6%
3%
9%
34%
Suma głosów: 32

Opinie użytkowników

15.08.2023 Renault Espace2.0 aut.sek
(8.7)
Opinia: Silnik dynamiczny i cichy przy płynnej jeździe
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Silnik dynamiczny i cichy przy płynnej jeździe, oszczędny przy 90 km/ h Ok.6,8 l/ 100 km , przy 140 km/h Ok. 8,8 -9,0 l/100h ( z bagażnikiem na dachu) , raczej długowieczny , bezobsługowy , wymiana oleju co 30000 km( nie ma potrzeby uzupełniania między przeglądami).
Wady: Zacięcia zaworu EGR po szybkiej jeździe autostradowej na odległość ok.500 km ale uruchomiony do dalszej jazdy odblokowuje się ( kilkukrotnie problem na przestrzeni ostatnich 4 lat , ale czyszczony nie sprawia częstych problemów)
  • Silnik: 2.0 dCi 150 KM
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 305000
  • Spalanie: 8.6 l/100km
Polecam
18.06.2021 Qashqai I 2.0 DCI 150KM
(10.0)
Opinia: Bardzo fajnie diesel, dynamiczny i oszczedny, może nie tak jak D4D od Toyoty ale spalanie 7l przy mieszanej jeżdzie to chyba
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dobra dynamika trwały niskie spalanie chyba mój najlepsze diesel
Wady: ilość oleju do wymiany ( 7.5L )
  • Silnik: 2.0 DCI M9R 150KM
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 105000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
18.03.2015 Mateo
(10.0)
Opinia: nie ma lepszego Diesla na rynku,wiem co piszę bo miałem ich chyba ze 20,i każdy zawodził po przejechaniu 150tys,ten ma 170tys i po za wymianami olejów nigdy nic się nie działo.Silnik super elastyczny świetnie wchodzi na obroty,bardzo dynamiczny a przy tym oszczędny.Nie ma obaw o
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Qashqai 2.0DCI 150KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010r 170tys
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
19.05.2014 karol
(9.7)
Opinia: silnik godny polecenia mocy pod dostatkiem,ładna równa praca można rzec że praktycznie nie słychać go we wnętrzu auta.Spalanie uzależnione od stylu jazdy ale średnio 7L jak dla mnie to dobry wynik.Żadnych problemów od nowości tylko wymiany olejów.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Qashqai 2.0dCi150KM 2009r 135 tyś
Polecam
29.06.2013 Maciej
(8.7)
Opinia: jeżdżę takim autem od 2ch lat, z silnikiem i filtrem 0 problemów,wymiana oleju po 30tyś km., jednak mi komputer pokazywał konieczność wymiany już po 14tyś km. i to uznaję za wadę bo generują się koszta. Jeżeli chodzi o dynamikę to nie ma mam żadnych zastrzeżeń.
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Qashqai Tekna 2011
Polecam