Nissan

Silnik Nissan 2.0 TD 90KM-91KM (CD20T)

5181
Silnik Nissan 2.0 TD 90KM-91KM (CD20T)

Silniki Nissan TD / Di / DDTi są stosowane w samochodach marki

  • Nissan

Silnik Nissan 2.0 TD CD20T o mocy 90KM jest kolejną odmianą po wersji 2.0D 75KM. Silnik wszedł do produkcji w 1993 roku i był stosowany do 2002 r w samochodach Nissan Primera oraz Serena. Najważniejszą różnicą w porównaniu do wcześniejszej odmiany CD20 jest doposażenie jednostki w turbinę. Silnik posiada prostą konstrukcję dzięki czemu jest jednostką mało awaryjną i łatwą w ewentualnych naprawach. Kierowcy sygnalizują problemy z turbosprężarką co jest jedyną problematyczną kwestią.


Wynika to głównie z wieku pojazdu oraz jego wyeksploatowania. Co do osiągów jednostki w porównaniu do poprzednika zdecydowanie uległy poprawie. A to za sprawą turbosprężarki oraz podwyższenia mocy, silnik stał się bardziej dynamiczniejszy co przekłada się na lepsze osiągi. Nissan Primera z silnikiem 2.0TD pierwszą setkę osiąga po niespełna 14 sekundach co jest niezłym wynikiem. Reasumując silnik Nissana 2.0TD jest konstrukcją udaną trwałą o bardzo małej awaryjności i przyzwoitych osiągach. To pozwala użytkownikowi na pokonanie dużych przebiegów bez kosztownych awarii.

Popularne odmiany tego silnika

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: pompa

Pompa wtryskowa

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • niskie koszta obsługi
  • niski poziom spalania

Wady

  • słaba dynamika
  • niska kultura pracy
  • awarie turbosprężarki

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 10.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.7)
Trwałość 9.7/10
Utrzymanie 9.3/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

50%
0%
0%
50%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

03.06.2021 p11.144 20.td
(9.3)
Opinia: Auto służy jako wół roboczy. pomimo przebiegu ponad 300 tys nie ma z silnikiem żadnych problemów Jeżdżę dużo autostradami załądowany więc silnik nie ma lekko. Zalewam cały czas full syntetyk 5w30. Praktycznie silnik bezobsługowy poza zalecanym serwisem filtry olej rozrzad itp.Dynamiką nie powala ale
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: praktycznie bezobsługowy niskie spalanie srednie ok 7-7.5 l Zimą przy minus 25 odpala bez problemu
Wady: trochę mało mocy Lubi się pocić z pod pokrywy zaworów ale bez przesady
  • Silnik: cd20t
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 304000
  • Spalanie: 7.3 l/100km
Polecam
25.08.2019 Primera P.11
(7.3)
Opinia: Niesamowicie wytrzymała jednostka. Mocą i momentem nie grzeszy, lecz przez 60kk eksploatacji nie wystąpiły z nim żadne problemy.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: CD20T
  • Rocznik / Przebieg: 2001 / 285000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
31.01.2019 Primera p 11
(9.3)
Opinia: Zajebista jednostka napędowa, chociaż głowica pęka na gładzi pomiędzy zaworami po przegrzaniu. Przy jezdzie ciągłej 147 km/h (żona w ciąży i spuzniona wizyta u lekarza) nagle primerka gaśnie a tęp. cieczy wysoka i turba pewnbie też i masa białego dymu z wydechu. Błędna diagnostyka
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: CD 20 T
  • Rocznik / Przebieg: 1999/280.000
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Polecam