Popularne na rynku

Silnik Volvo 2.4 D5 20V VME

401743
Silnik Volvo 2.4 D5 20V VME

Silniki Volvo 2.4 D5 VME są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 2.4 D5 20V z rodziny Volvo Modular Engine występował w samochodach Volvo w latach 2001-2016. Został całkowicie opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu. Jednostka 5-cylindrowa o maksymalnym momencie obrotowym 400Nm. Jest to jeden z najbardziej popularnych silnik koncernu Volvo.



Przez lata przeszedł szereg modyfikacji i na rynku spotkamy jego trzy generacje. Pierwsza z lat 2001-2005 – najmniej awaryjna oraz z najmniej zaawansowanym osprzętem (brak filtra cząstek stałych DPF). Posiadała wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch które są tańsze i łatwiejsze w naprawie. Najpopularniejsza odmianą to wersja 163KM – trwała i mało awaryjna oraz osprzęt tańszy w ewentualnych naprawach.


Do najbardziej awaryjnych podzespołów trzeba zaliczyć wrażliwe wtryskiwacze na złej jakości paliwo, plusem jest ich możliwość regeneracji.Druga generacja bardziej zaawansowana weszła w 2006 roku – wyposażona w filtr cząstek stałych DPF i spełniająca normę spalin Euro4. Najważniejsza zmiana nastąpiła w układzie wtryskowym, w którym zastosowano wtryskiwacze piezoelektryczne Bosch. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Do najbardziej awaryjnych części trzeba zaliczyć problem z uszkodzeniem klap w kolektorze dolotowym.



Trzecia generacja najbardziej zaawansowana technologicznie weszła do produkcji w 2009 roku, a najpopularniejsza odmiana to wersja 205KM oraz 215KM spełniająca normy spalin Euro5 serynie wyposażona w DPF. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszty obsługi w przypadku ewentualnej awarii. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.


W opinii kierowców dominują pozytywne opinie, użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie go za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania. Dodatkowo silnik charakteryzuje się bardzo niską awaryjnością, oraz długą żywotnością nawet do 1-milona kilometrów oczywiście przy odpowiednim użytkowaniu, serwisie i dbaniu o jego osprzęt.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • niskie poziomy spalania
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo trwała jednostka

Wady

  • wysokie koszta obsługi
  • wrażliwy układ wtryskowy z pierwszych lat produkcji
  • awarie klap w kolektorze dolotowym wersje po 2005 r
  • awarie filtra DPF w wersjach po 2005 roku

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km/160.000 km lub 10 lat w zależności od wersji
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch 2001-2005r/od 2006r Pizoelektryczne Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0-6.5 L, typ oleju: ACEA A5/B5 SAE 0W30 lub 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 93) (8.4)
Trwałość 8.9/10
Utrzymanie 7.7/10
Dynamika 9.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 83 10

Najbardziej awaryjna część

15%
17%
11%
12%
14%
31%
Suma głosów: 237

Opinie użytkowników

23.12.2023 s60
(7.3)
Opinia: volvo s60 2002r przebieg 404895km na liczniku ile ma naprawde nie wiem ale podobno z berlina do warszawy jest 200000tysi.sam silnik nie do zajechania jesli sie dba.wymiana oleju co 10000tys.przy rzebiegu 402tys. regeneracja wrtysków koszt 2500zł.spalanie w cyklu mieszanym około 6litrow.jesli chodzi o reszte to
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: trwały silnik czesci wbrew pogłoskm wcale nie sa drogie no chyba ze z serwisu.
Wady: słabe zewieszeni fatalny promien skretu uciazliwe przy arkowaniu
  • Silnik: 163
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 404895
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
25.11.2023 S 80 2.4 D 5
(8.7)
Opinia: Witam 10 lat jezdzi u mnie S 80 2002 r 163 k ponad 300 tyś przebiegu poza wlewaniem paliwa i podstawowych przeglądów serwisowych w tym czołgu nic sie nie dzieje , kiedys regenerowałem alternator z powodu łożyska 400 zł i sparciały od starosci
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 163 km
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 300000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
05.10.2022 Volvo XC60
(8.3)
Opinia: Silnik 2.4 215km,silny ale ciągle coś było. Turbina padła przy 180tys, skrzynia automatyczna szarpała przy wrzucaniu na D oraz czasami przy jeździe.
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Silny
Wady: Spalanie,skrzynia, utrzymanie
  • Silnik: 2.4 d
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 188000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Odradzam
02.02.2021 s60 I
(10.0)
Opinia: Cięgle w użytku s60 z silnikiem 163KM z 2002 roku. Auto posiadam prawie 11 lat, ma ok 350 tys km. wymieniłem rozrząd, turbinę, dwumasę i uwaga, naprawiałem też silnik! tak, wydmuchało mi miedziane podkładki pod wtryskami. koszt naprawy to 2 zł za podkładkę i 15 minut
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: trwałość, elastyczność, niskie spalanie, i niezawodność, łatwy dostęp z niemal każdej strony.
Wady: duży i ciężki
  • Silnik: 163
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 350000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
05.02.2019 s60
(8.7)
Opinia: CUDO - nic nie robione, tylko paski , napinacze i olej.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: był 136 jest 201 kM
  • Rocznik / Przebieg: 2006/240000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam