Volvo

Silnik Volvo 2.4 D5 20V 200KM D5244T18

6436
Silnik Volvo 2.4 D5 20V 200KM D5244T18

Silniki Volvo 2.4 D5 VME są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 2.4 D5 20V D5244T18 o mocy 200KM z maks. mom. obr. 420Nm jest najmocniejszą odmianą silników D5 II generacji. Jednostka 5- cylindrowa opracowana przez inżynierów szwedzkiego koncernu Volvo, która weszła do produkcji w 2006r. Najważniejsza zmiana w stosunku do poprzedniej wersji to wprowadzenie nowszego układu wtryskowego II generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 1600 bar. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.



Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Kolejna zmianą było wprowadzenie ulepszonego układu recyrkulacji spalin EGR oraz seryjnie montowanego filtra cząstek stałych DPF -Euro5. Ponadto silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek chłodzoną cieczą oraz z kołem dwumasowym. Niestety nowsze odmiany nie są już tak bezawaryjne jak wcześniejsze odmiany. Do najbardziej awaryjnych części tej odmiany trzeba zaliczyć problem z uszkodzeniem klap w kolektorze dolotowym, oraz problematyczny filtr cząstek stałych DPF. 



Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim wtedy najczęściej dochodzi do jego zapchania. Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszty obsługi w przypadku ewentualnej awarii. W opinii kierowców dominują pozytywne opinie, użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz niski poziom spalania. Dodatkowo jednostka charakteryzuje się niską awaryjnością, oraz długą żywotnością która bezproblemowo pokonuje przebiegi po po wyżej 500 tys. kilometrów !!!

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszta obsługi
  • awarie filtra DPF/jazda miejska
  • awarie klap w kolektorze dolotowym

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D5244T18
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią chłodzoną wodą turbosprężarkę VNT
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000 km/160.000 km lub 10 lat w zależności od wersji
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 5
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch/1600 Bar
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0-6.5 L, typ oleju: ACEA A5/B5 SAE 0W30 lub 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok/lub co 20.000 km w zależności od wersji
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami