Silnik 2.4 D5 20V 126KM (D5 244T7) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 6173

Volvo

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 dCi 130KM (Renault R9M)20.06.2021

128tys. od nowości i wtryski do wymiany koszt 9tys.zł padły na autostradzie przy normalnej jeździe. 15 godzin czekania z dzieciakam

Odradzam

6.85

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)20.06.2021

Też uważałem, że to dobry silnik do czasu, gdy musiałem 15 godzin czekać z dzieciakami w Austrii na pomoc assistance. Po ściąg

Odradzam

6.92

Silnik 2.0 dCi 150/173KM (Renault M9R)18.06.2021

Bardzo fajnie diesel, dynamiczny i oszczedny, może nie tak jak D4D od Toyoty ale spalanie 7l przy mieszanej jeżdzie to chyba

Polecam

9.58

Silnik 2.0 16V d 150KM (B47D20)18.06.2021

2.0 190PS BMW F11 2015r. w moim nie przypadku nie było tak słodko kupiłem 3letnie z przebiegiem 100tys. km auto miało 3 serwisy o

Polecam

7.33

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.4 D5 o mocy 126KM z maks.mom.ober 300Nm występował w dwóch modelach Volvo S60 I FL oraz V70 II FL..Jest to druga generacja popularnej odmiany 2.4D5 która weszła do produkcji od 2005.r w której zastosowano nowszy i bardziej skomplikowany osprzęt.Najważniejsza zmiana w stosunku do poprzedniej wersji to wprowadzenie nowszego układu wtryskowego II generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 1600 Bar !!!Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne.Kolejna zmianą było wprowadzenie ulepszonego układu recyrkulacji spalin EGR oraz seryjnie montowanego filtra cząstek stałych DPF -Euro.Ponadto silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek chłodzoną cieczą oraz z kołem dwumasowym.Niestety nowsze odmiany nie są już tak bezawaryjne jak wcześniejsze odmianyi.Do najbardziej awaryjnych części tej odmiany trzeba zaliczyć problem z uszkodzeniem klap w kolektorze dolotowym, oraz problematyczny filtr cząstek stałych DPF !!! Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim wtedy najczęściej dochodzi do jego zatkania.Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz niskie p spalanie.Dodatkowo jednostka charakteryzuje się niską awaryjnością,oraz długą żywotnością ponad 500tys kilometrów,oczywiście przy odpowiednim użytkowaniu,serwisie i dbaniu o jego osprzęt.

Zalety:
bardzo trwała konstrukcja
niska awaryjność
przeciętna dynamika
przyzwoity poziom spalania

Wady:
wysokie koszta obsługi
awarie filtra DPF,jazda miejska
awarie klap w kolektorze dolotowym

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(0)
Trwałość
 0/10
Utrzymanie
 0/10
Dynamika
 0/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

s60 25.01.2019
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: 260 tyś km na liczniku zero problemów. Pozdrawiam

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: 126Rocznik / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 8

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.