Volvo

Silnik Volvo 2.4 D5 20V 175KM D5244T14

8538
Silnik Volvo 2.4 D5 20V 175KM D5244T14

Silniki Volvo 2.4 D5 VME są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 2.4 D5 20V D5244T14 o mocy 175KM z maks. mom. obr. 420Nm ma szerokie zastosowanie w samochodach Volvo. Jednostka 5-cylindrowa III generacji opracowana przez inżynierów szwedzkiego koncernu  weszła do produkcji w 2009 roku. Najważniejsza zmiana w stosunku do poprzedniej wersji to wprowadzenie nowszego układu wtryskowego III generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 1800 bar.



Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Kolejna zmianą było wprowadzenie ulepszonego układu recyrkulacji spalin EGR oraz seryjnie montowanego filtra cząstek stałych DPF. Jednostka została wyposażona w nowej generacji dwustopniowy układ turbo.



Silnik zyskał na osiągach kulturze pracy oraz dynamice co wpływa na wyższy komfort użytkowania. Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszty obsługi w przypadku ewentualnej awarii. W opinii kierowców dominują pozytywne opinie, użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz niski poziom spalania. Dodatkowo jednostka charakteryzuje się niską awaryjnością, oraz długą żywotnością która bezproblemowo pokonuje przebiegi po po wyżej 500 tys. kilometrów !!!

Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra elastyczność
  • bardzo dobre osiągi

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • awarie filtra cząstek stałych DPF
  • awarie koła dwumasowego przy przebiegach 200.tys/km

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D5244T14
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią chłodzoną wodą turbosprężarkę VNT
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000 km/160.000 km lub 10 lat w zależności od wersji
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 5
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch/1800 Bar
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0-6.5 L, typ oleju: ACEA A5/B5 SAE 0W30 lub 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok/lub co 20.000 km w zależności od wersji
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.5)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.5/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

100%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

10.09.2023 Volvo S80
(9.7)
Opinia: Silnik lepszy niż wersja 185 konna dzięki braku klap wirowych. Moje auto ma 285tys km i nigdy dotąd nawet nie zapaliła się kontrolka "check". Fantastyczny silnik!
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Brak jakichkolwiek usterek. Najlepsza wersja silnika D5.
  • Silnik: 175
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 285000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
15.01.2023 Volvo v70 III 2.4 D5 D
(9.3)
Opinia: Jestem bardzo zadowolony. Kupiłem przy przebiegu 268.000 km w Szwajcarii. Teraz mam 345.000 km. Zero problemów. Tylko materiały typu olej, filtry , klocki. Przy 300.000 kompletny rozrząd Continental. Wszystko sprawne. Jedyne co czasem drażni to trzeszczące plastiki w środku. Ale tylko gdy mocniej
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Elastyczność, spalanie, kultura pracy, osiągi, bezawaryjność
Wady: Brak
  • Silnik: 175
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 345000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam