Volvo

Silnik Volvo 2.4 D5 20V 163KM D5244T16/T17

9651
Silnik Volvo 2.4 D5 20V 163KM D5244T16/T17

Silniki Volvo 2.4 D5 VME są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 2.4 D5 20V D5244T16/T17 o mocy 163KM z maks. mom. obr. 420Nm  jest montowany w samochodach Volvo XC60 i XC70. Jednostka 5-cylindrowa III generacji opracowana przez inżynierów szwedzkiego koncernu weszła do produkcji w 2009 roku. Najważniejsza zmiana w stosunku do poprzedniej wersji to wprowadzenie nowszego układu wtryskowego III generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 1800 bar.



 Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Kolejna zmianą było wprowadzenie ulepszonego układu recyrkulacji spalin EGR oraz seryjnie montowanego filtra cząstek stałych DPF. Jednostka została wyposażona w nowej generacji dwustopniowy układ turbo.



Silnik zyskał na osiągach kulturze pracy oraz dynamice co wpływa na wyższy komfort użytkowania. Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszty obsługi w przypadku ewentualnej awarii. W opinii kierowców dominują pozytywne opinie, użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz niski poziom spalania. Dodatkowo jednostka charakteryzuje się niską awaryjnością, oraz długą żywotnością która bezproblemowo pokonuje przebiegi po po wyżej 500 tys. kilometrów !!!

Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra elastyczność
  • bardzo dobre osiągi

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • awarie filtra cząstek stałych DPF
  • awarie koła dwumasowego przy przebiegach 200.tys/km

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D5244T16/T17
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią Dwustopniowe Turbo
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000 km/160.000 km lub 10 lat w zależności od wersji
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 5
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch/1800 Bar
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0-6.5 L, typ oleju: ACEA A5/B5 SAE 0W30 lub 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 6.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

50%
0%
50%
0%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

21.03.2024 V60 twin engine 2,4 d5
(8.7)
Opinia: kupiony na 190 tys przebiegu 0 problemow serwis olejowy co 15tys
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamiczny elastyczny oszczedny
Wady: brak
  • Silnik: 120 KW
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 270000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam