Silnik Volvo 2.4 D5 20V D5244T2 o mocy 131KM z maks. momentem obrotowym 280 Nm przy 1750 obr. min. znajdziemy pod maską modeli Volvo S60 I, V70 II oraz S80 I. Jednostka 5-cylindrowa całkowicie opracowana przez inżynierów szwedzkiego koncernu. Jest to najbardziej popularny silnik Volvo, który był stosowany od 2001 do 2017 roku z wieloma modyfikacjami. Ta odmiana była stosowana w latach 2001-2005 i jest zaliczana do najmniej awaryjnych.
Nie jest naszpikowana drogim osprzętem jak jej nowsze odmiany, w tej wersji nie znajdziemy filtra cząstek stałych DPF przez co spełnia jedynie normę spalin Euro3. Posiadał wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch, które są tańsze i łatwiejsze w naprawie. Jest jedną z najpopularniejszych odmian – to wersja trwała i mało awaryjna a osprzęt tańszy w ewentualnych naprawach.
Do najbardziej awaryjnych podzespołów trzeba zaliczyć wrażliwe wtryskiwacze na złej jakości paliwo, plusem jest ich możliwość regeneracji.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie, użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie go za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania. Dodatkowo silnik charakteryzuje się bardzo niską awaryjnością, oraz długą żywotnością nawet do 1-milona kilometrów oczywiście przy odpowiednim użytkowaniu, serwisie i dbaniu o jego osprzęt.
Rodzaj układu: 5-cylindrowy
Ilość zaworów: 20
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |