Volvo

Silnik Volvo 2.4 D5 20V 131KM D5244T2

8460
Silnik Volvo 2.4 D5 20V 131KM D5244T2

Silniki Volvo 2.4 D5 VME są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 2.4 D5 20V D5244T2 o mocy 131KM z maks. momentem obrotowym 280 Nm przy 1750 obr. min. znajdziemy pod maską modeli Volvo S60 I, V70 II oraz S80 I. Jednostka 5-cylindrowa całkowicie opracowana przez inżynierów szwedzkiego koncernu. Jest to najbardziej popularny silnik Volvo, który był stosowany od 2001 do 2017 roku z wieloma modyfikacjami. Ta odmiana była stosowana w latach 2001-2005 i jest zaliczana do najmniej awaryjnych.



Nie jest naszpikowana drogim osprzętem jak jej nowsze odmiany, w tej wersji nie znajdziemy filtra cząstek stałych DPF przez co spełnia jedynie normę spalin Euro3. Posiadał wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch, które są tańsze i łatwiejsze w naprawie. Jest jedną z najpopularniejszych odmian – to wersja trwała i mało awaryjna a osprzęt tańszy w ewentualnych naprawach.



Do najbardziej awaryjnych podzespołów trzeba zaliczyć wrażliwe wtryskiwacze na złej jakości paliwo, plusem jest ich możliwość regeneracji.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie, użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie go za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania. Dodatkowo silnik charakteryzuje się bardzo niską awaryjnością, oraz długą żywotnością nawet do 1-milona kilometrów oczywiście przy odpowiednim użytkowaniu, serwisie i dbaniu o jego osprzęt.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • bardzo trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoita dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszta obsługi
  • wrażliwy układ wtryskowy z pierwszych lat produkcji

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D5244T2
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000 km/160.000 km lub 10 lat w zależności od wersji
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak Euro 3
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: ACEA A5/B5 SAE 0W30 lub 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

33%
0%
33%
0%
0%
33%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami