Silnik BMW 2.0d o mocach 224-231KM z oznaczeniem B47 wszedł do produkcji w 2015 roku. Jednostka została opracowana na sprawdzonych rozwiązaniach odmiany N47 i jest jej następcą.Koncepcja jest identyczna różnice znajdziemy w całkowitym przeprojektowaniu procesu spalania. Przede wszystkim nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6 !!! Ponadto konstruktorzy postawili na osiągnięcie lepszych parametrów takich jak dynamika, elastyczność, kultura pracy oraz poziom spalania.
Silnik współpracuje z nowej generacji układem wtryskowym wyposażonym we wtryski piezoelektryczne firmy Bosch o ciśnieniu 2500 bar. Zastosowano specjalny czujnik ciśnienia w komorze spalania pozwala na osiągnięcie jak najlepszych parametrów które wpływają na oszczędności w spalaniu paliwa. Kolejną bardzo ważna kwestią było wyeliminowanie wszelkich drgań, hałasu i poprawienie kultury pracy. Trzeba nadmienić że zamysłem konstruktorów jest stworzenie jednej rodziny silników w których można wykorzystać identyczne elementy np. tłoków, zaworów itd. Zresztą podobieństwo części do wersji N47 jest bardzo zbliżona można śmiało powiedzieć że prawie identyczna, różnice są nie wielkie oraz materiały do nich użyte są wyższej klasy.
Zmiany zaszły w budowie turbosprężarki która obecnie jest na łożyska tocznych, ale nie we wszystkich wersjach, np w wersji 190-konnej oraz wyższych występuje turbosprężarka z łożyskiem rolkowym. W rodzinie silników B47 znajdziemy jeszcze odmiany B37 to trzy cylindrowa jednostka wysokoprężna oraz wersję 3.0d B57. Wszystkie to konstrukcje są bardzo nowoczesne i w każdej z nich znajdziemy najnowsze technologie których celem jest zminimalizowanie emisji spalin osiągnięcie jak najlepszych parametrów przy jednoczesnym zminimalizowaniu kosztów eksploatacji.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Olej
Zalecany olej do silników diesla BMW z filtrem cząstek stałych
BMW 5W-30, Longlife-04/MB 229.31/MB 229.51
Przeglądy/wymiany oleju
co 20.000 tys/km lub według wskazania komputera w zależności od warunków użytkowania, może przesunąć się nawet do 30.000 km.
BMW Seria 1 F20 FL 125d (224KM)
BMW Seria 2 F22 FL 225d (224KM)
BMW Seria 3 F30 FL 325d (224KM)
BMW Seria 3 GT F34 FL 325d (224KM)
BMW Seria 4 F32 FL 425d (224KM)
BMW Seria 5 G30 525d (231KM)
BMW X1 F48 xDrive25d (231KM)
BMW X2 F39 xDrive25d 231KM (B47C20)
BMW X3 G01 xDrive25d 231KM (B47D20)
BMW X4 G02 xDrive25d 231KM (B47D20)
BMW X5 F15 sDrive25d (231KM)
BMW X5 G05 xDrive25d 231KM (B47D20)
| Średnia (głosów: 1) | (10.0) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 10.0/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |
BMW Seria 1 F20 FL 125d (224KM)
BMW Seria 2 F22 FL 225d (224KM)
BMW Seria 3 F30 FL 325d (224KM)
BMW Seria 3 GT F34 FL 325d (224KM)
BMW Seria 4 F32 FL 425d (224KM)
BMW Seria 5 G30 525d (231KM)
BMW X1 F48 xDrive25d (231KM)
BMW X2 F39 xDrive25d 231KM (B47C20)
BMW X3 G01 xDrive25d 231KM (B47D20)
BMW X4 G02 xDrive25d 231KM (B47D20)
BMW X5 F15 sDrive25d (231KM)
BMW X5 G05 xDrive25d 231KM (B47D20)