Silnik 2.7 TDi 125/131KM (TD27Ti) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 2622

Nissan

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 Duratorq TDDi 90KM31.03.2020

Oprócz tego co pisali poprzednicy ważnym elementem który potrafi unicestwić pancernego Mariana (Mondeo) z silnikiem TDDI 90 KM to p

Polecam

7.75

Silnik 2.0 Duratorq TDDi 90KM31.03.2020

2.0 TDDI 90 KM silnik z woła roboczego jakim jest Transit. Fakt, jest głośny, typowy klekot lat 90' bo cóż to jest innego jak star

Polecam

7.75

Silnik 1.6 Energy dCi 125/145KM (R9M)31.03.2020

Wysokie koszty serwisu to mało powiedziane, pompa, wtryski, turbina ceny kosmos, a używanych nie opłaca się kupować, bo długo nie

Odradzam

2.67

Silnik 1.6 TDI 16V CR 105KM (EA189)28.03.2020

Golf 6 Variant (CAYC 105KM) kupiony 06.2017 z najazdem 161 tyś. jako poleasing. Aktualnie 03.2020 przejechane 277 tyś. rozrząd w

Polecam

8.23

Najważniejsze informacje o silniku

2.7 TDi o mocy 125KM/131KM  jest kolejną odmianą po wersji 2.7TD 101 KM.Silnik wszedł do produkcji w 1996 roku i był stosowany do 2008 r w samochodach Nissan Terano II oraz Pathfinder II .Najważniejszą różnicą w porównaniu do wcześniejszej odmiany TD27T jest zastosowanie intercooler przez co silnik zyskał dodatkowe moc odpowiednio 125 oraz 131KM reszta pozostała nie zmieniona.Silnik posiada prostą konstrukcję dzięki czemu jest jednostką mało awaryjną i łatwą w ewentualnych naprawach.Wyposażony został w Turbosprężarka oraz intercooler  która  jest jedynym wrażliwym elementem podatnym na awarie. Wynika to głównie z wieku pojazdu oraz jego wyeksploatowania.Co do osiągów jednostki w porównaniu do poprzednika zdecydowanie uległy poprawie.A to za sprawą podwyższenia mocy,silnik stał się bardziej dynamiczny a jego kultura pracy znacząco wzrosła. Nissan Terano z silnikiem 2.7TDi pierwszą setkę osiąga po niespełna 17 sekundach zważywszy na ciężar auta jest to wynik zadowalający.Jednak w przypadku tego typu pojazdu ważniejszą kwestią są możliwości jednostki w terenie które wypadają bardzo dobrze.Reasumując silnik Nissana 2.7TDI jest konstrukcją udaną trwałą o bardzo małej awaryjności i przyzwoitych osiągach.To pozwala użytkownikowi na pokonanie dużych przebiegów bez kosztownych awarii.

Zalety:
prosta konstrukcja silnika
trwała jednostka napędowa
niska awaryjność

Wady:
awarie turbosprężarki

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 4):
(8.08)
Trwałość
 9.75/10
Utrzymanie
 8.25/10
Dynamika
 6.25/10

Głosy według opinii:

40

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

2,7tdi/125KM 14.02.2020
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Bardzo dobry silnik. Głośny, ale bezawaryjny. Nie katować, nie zalewać, a nie ma co się zepsuć.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Same

Wady:Silnik brak wad, Terrano - parę ma.

Odmiana silnika: 125KM/TD27TiRocznik: 2001Przebieg: 240kkm Śr. spalanie: 8-10
Nissan Terrano II 28.12.2019
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: MAX

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)

Zalety:Pancerny silnik , super napęd 4x4

Wady:Blacharka, sprzęgło, elektryka

Odmiana silnika: 2.7 TDi 125KMRocznik: 2001Przebieg: 460 tys.km Śr. spalanie: 9-12l
Maciej 15.02.2016
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: Silnik bez awaryjny najlepsza jednostka,prawdziwy wół roboczy,prosta konstrukcja

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Nissan Terrano II 2.7 TDi 125KM Rocznik / Przebieg: 2001r. 230 tys.km Śr. spalanie: 7.5-9 l
Romek 30.03.2014
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: Opinia jest o silniku nie o aucie,jest trwały i mało awaryjny.Spalanie trasa 7.5-8L Miasto 12-14 L zależy od warunków.Trochę mało mocy i dość głośny .Napewno zaletą jest posta konstrukcja w razie naprawy ale jak się dba to trudno zaliczyć jakąś awarię .Co do samego auta to skarbonka

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: Nissan Terano 2.7 TDi 125KMRocznik / Przebieg: 2001rok 190 tyś Śr. spalanie:

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.