Silnik 1.5 12V d 116KM (B37C15) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 8617

BMW

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 120KM (Renault F9Q)05.06.2020

Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w

Polecam

8.25

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)05.06.2020

Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w

Polecam

7.52

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)04.06.2020

Silnik bezawaryjny, model 2005 w Nissan Primera,użytkowany przeze mnie od nowości, kupiony w Polsce,wymiana oleju syntetyk co 15 tyś

Polecam

7.52

Silnik 2.5 V6 TDI 24V 180KM03.06.2020

Allroad 2004 Quattro z 2.5 V6 180KM BAU. Mi się ten silnik spodobał. Jest to calkiem inna kultura pracy, jaką znamy z 1.9 TDI. Siln

Polecam

6.10

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5d o mocy 116KM wszedł do produkcji w 2013 roku i miał zastosowanie w samochodach BMW oraz Mini. Jest jednym z rodziny silników o oznaczeniu B37, inne odmiany większe i mocniejsze odpowiednio 4-cylindrowe B47 oraz 6-cylindrowe B57.  Jednostka trzycylindrowa wyposażona w turbosprężarkę VGT-(Bosch-Mahle z pojedynczym zwojem) .Wszystkie silniki z rodziny B wyposażone są w podwójny wałek rozrządu Vanos z systemem Valvetronic oraz łańcuch rozrządu.Przede wszystkim nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6 !!! Ponadto konstruktorzy postawili na osiągnięcie lepszych parametrów takich jak dynamika,elastyczność,kultura pracy oraz poziom spalania.Silnik współpracuje z układem wtryskowym wyposażonym we wtryski elektromagnetyczne firmy Bosch  o ciśnieniu 2000 bar.Kolejną bardzo ważna kwestią było wyeliminowanie wszelkich drgań,hałasu i poprawienie kultury pracy.Ideą inżynierów BMW jest stworzenie silników modułowych co jest z korzyścią dla całej rodziny,ponieważ wiele podzespołów może być wspólnych.Takim przykładem jest podobna konstrukcja oraz części omawianego silnika 1.5d B37 z silnikiem benzynowym B38.Cała rodzina silników produkowane w fabryce BMW Steyr w Austrii.

Zalety:
nowoczesna jednostka
niski poziom spalania
dobra dynamika

Wady:
?

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 14

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

BMW 116d 12.12.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: 60k km przejechane w 2 lata. Niskie spalanie, dobra dynamika.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Niskie spalanie. Dobra dynamika

Wady:

Odmiana silnika: B37Rocznik: 2017Przebieg: 60000 Śr. spalanie: 4.7
Marcin 01.08.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Rewelka spalanie w granicach 5l i to nie przy super oszczędnej jeździe tylko normalnie,przy super oszczędnej schodzi się do 4 l.Silnik Renówki jakby ktoś nie wiedział i powiem że jestem pod wrażeniem,jakbym nie wiedział to bym chwalił Merca za ten silniczek.Moc wystarczająca dobrze się zbiera jest bardzo elastyczny co sprawia że się kierowca nie meczy.Super.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: BMW 1 F20 116d/116KMRocznik / Przebieg: 2013.r 113.tys Śr. spalanie: 5.0

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.