Ford

Silnik Ford 3.0 V6 EcoBlue 24V 240KM PowerStroke

21
Silnik Ford 3.0 V6 EcoBlue 24V 240KM PowerStroke

Silniki Ford EcoBlue są stosowane w samochodach marki

  • Ford

Silnik Ford 3.0 V6 EcoBlue 24V 240KM PowerStroke wszedł do produkcji w roku 2018 i zasila model Ford Ranger. Jest to nowa konstrukcja koncernu Ford, która ma zastosowanie w modelach typu pickup. Konstrukcja bloku wykonana z zagęszczonego grafitu oraz głowicy odlanej z aluminium co pozwoliło na znaczne obniżenie wagi jednostki. Silnik wyposażony w dwie turbosprężarki oraz nowej generacji wysokociśnieniowy układ wtryskowy Common Rail z wtryskiwaczami  piezoelektrycznymi z o ciśnieniu 2000 bar !


To zapewnia szybką reakcję na pedał gazu i dawkuje paliwo bardziej precyzyjnie, co przekłada się na niski poziom spalania i obniżenie hałasu. Jak przystało na nowoczesną konstrukcję została ona wyposażona w kompleksowy system oczyszczania spalin co pozwoliło na uzyskanie norm Euro6. System składa się z nowej generacji filtra cząstek stałych DPF ,wysokociśnieniowego układ recyrkulacji spalin  EGR chłodzonego spalinami oraz SRC (selektywną redukcją katalityczna) z dodatkiem płynu AdBlue.


Silnik może poszczycić się bardzo dobrą dynamiką wysoką kultura pracy oraz przyzwoitym poziomem spalania jak na gabaryty oraz wagę auta. Konstrukcja uchodzi za trwałą jednak zdarzają się poważne usterki w budowie takie jak pęknięcia wałów korbowych oraz wczesne zużycie łożysk wału korbowego. Przyczyną może być wada konstrukcyjna jak również mało-wydajna pompa olejowa lub wydłużony interwał wymiany oleju. Kolejną przypadłością jest filtr cząstek stałych i jego zapychanie zwłaszcza przy jeździe na krótkich odcinkach. Trzeba pamiętać o regularnym serwisowaniu i wymianie odpowiedniego oleju przystosowanego do silników z filtrem cząstek stałych DPF (SAE 5W-30 API FA-4) maksymalnie co 12.000km lub jedne rok.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • pęknięcia wału korbowego
  • nadmierne zużycie łożysk wału korbowego
  • problematyczny filtr cząstek stałych

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: BiTurbo
  • Rozrząd: Pasek
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje AdBlue/Euro 6
  • Silnik spełnia normę spalin EURO6
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 6.2 L, typ oleju: SAE 5W-30 API FA-4, wymiana po 12.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami