Ford

Silnik Ford 2.0 EcoBlue 16V 150KM Panther

19364
Silnik Ford 2.0 EcoBlue 16V 150KM Panther

Silniki Ford EcoBlue są stosowane w samochodach marki

  • Ford

Silnik Ford 2.0 EcoBlue 16V 150KM  wszedł do produkcji w 2017 roku. Jest to całkowicie nowa konstrukcja zaprojektowana i wykonana przez inżynierów Forda pod nazwą handlową Panther. Priorytetem było stworzenie jednostki oszczędniejszej od starszych odmian z niższą emisją Co2 i NOx,aby to spełnić w jednostce wprowadzono szereg nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Konstrukcja bloku silnika wykonana ze specjalnych stopów natomiast głowica odlana z aluminium, co pozwoliło na obniżenie hałasu oraz wibracji.


Również wpływ na redukcję hałasu ma nowy układ rozrządu  w którym pasek pływa w oleju.Silnik 2.0 EcoBlue został seryjnie wyposażony w nowej generacji filtr cząstek stałych DPF III-generacji oraz niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin chłodzony cieczą. Te rozwiązania pozwoliły na spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro6 oraz obniżenie emisji Co2. Inne nowości wpływające na poprawę dynamiki oraz osiągów to,zintegrowany kolektor dolotowy oraz Turbosprężarka o niskiej bezwładności.


Najważniejsza zmiana zaszła w układzie wtryskowym zastosowano nowej generacji wysokociśnieniowy układ wtryskowy Common Rail z wtryskiwaczami Nano Cac z ośmioma dyszami o ciśnieniu 2000 bar !To zapewnia szybką reakcję na pedał gazu i dawkuje paliwo bardziej precyzyjnie, co przekłada się na niski poziom spalania. Reasumując, użytkownicy samochodów z tym silnikiem będą usatysfakcjonowani pod każdym względem a w szczególności kulturą pracy, elastycznością oraz osiągami.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 240.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6/6.1/6.2
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: Ford 0W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok

Rozrząd !
Ford przewiduję wymianę paska rozrządu po przebiegu 240.000 km
Serwisanci zalecają skrócić wymianę maksymalnie po przebiegu 200.000km

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.8)
Trwałość 8.5/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

6%
6%
11%
6%
67%
6%
Suma głosów: 36

Opinie użytkowników

29.07.2023 S-Max ecoblue
(9.3)
Opinia: Po 189000 żadnych nawet najmniejszych wycieków, bardzo cicha praca silnika, świetnie działająca skrzynia biegów, ADblue nie sprawia żadnych problemów.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Po 189000 żadnych nawet najmniejszych wycieków, bardzo cicha praca silnika,
Wady: BRAK
  • Silnik: 150
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 189000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
30.01.2022 Mondeo Mk5
(8.3)
Opinia: Mam Mondeo 2.0 ecoblue automat A8. Silnik ma niską kulturę pracy jak jest nierozgrzany. Przy 56000km poważna awaria. Simering na wale (ale ten przy obudowie rozrządu, przy kole pasowym) puścił i zniknął cały olej).....naprawa na gwarancji bez problemowa, w Fordzie wiedzieli dokładnie o co chodzi. Wymieniono 13 różnych
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Elastyczność Spalanie Niezawodność
Wady: Głośna praca gdy nierozgrzany Awaria simeringu przy kole pasowym - bardzo kosztowna poza gwarancją..... Raczej średnia skrzynia biegów A8, często szarpie
  • Silnik: 150
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 62000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Odradzam