Popularne na rynku

Silnik Ford 1.5 EcoBlue Panther

23478
Silnik Ford 1.5 EcoBlue Panther

Silniki Ford EcoBlue są stosowane w samochodach marki

  • Ford

Silnik Ford 1.5 TDCI EcoBlue o mocy 75, 95, 100, 120 lub 125KM wszedł do produkcji w 2016 roku i miał zastosowanie w Fordach: EcoSport, Focus Mk4, Tourneo Courier czy Tourneo ConnectJest to całkowicie nowa konstrukcja zaprojektowana i wykonana przez inżynierów FordaW jednostce zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne które po za spełnieniem rygorystycznych norm spalin miały zapewnić użytkownikowi dobre osiągi oraz niski poziom spalania.Silnik 1.5 TDCI jest wyposażony w nowej generacji filtr cząstek stałych DPF III-generacji oraz niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin chłodzony cieczą. Te rozwiązania pozwoliły na spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro6 oraz obniżenie emisji Co2. Inne nowości wpływające na poprawę dynamiki oraz osiągów to,zintegrowany kolektor dolotowy oraz Turbosprężarka o niskiej bezwładności.Najważniejsza zmiana zaszła w układzie wtryskowym zastosowano nowej generacji wysokociśnieniowy układ wtryskowy Common Rail z wtryskiwaczami Nano Cac z 8 dyszami. zapewniający szybką reakcję i dawkuje paliwo bardziej precyzyjnie, co przekłada się na niski poziom spalania. Jednostka współpracuje z nową 6-stopniową przekładnią manualną, jej dynamika oraz elastyczność jest na bardzo dobrym poziomie. Dużym atutem jednostki jest niski poziom spalania który oscyluje w granicach 5L oraz kultura pracy która jest na wysokim poziomie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km /lub 10 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Formula Ford 0W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
100%
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

05.08.2020 Focus Mk4
(10.0)
Opinia: 1,5 Ecoblue 95. 28Tkm Kultura pracy PSA/Renault jednak wyższa - zwłaszcza k9k blue dci. Własna konstrukcja Forda pracuje bardziej dieslowsko - donośniejsze - kle kle kle. Siła, elastyczność bez zastrzeżeń. Mocy w każdej sytuacji , mimo 95 koni, pod dostatkiem. Zwłoka po 'bucie' ok. 1 sek.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Spalanie Elastyczność Cisza od 5 go biegu. Szybko łapie temp.
Wady: Do 4-ki słychać diesla (nie jakoś bardzo ale słychać)
  • Silnik: 95
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 27000
  • Spalanie: 4.0 l/100km
Polecam