Ford

Silnik Ford 2.0 EcoBlue 16V 105KM Panther

1675
Silnik Ford 2.0 EcoBlue 16V 105KM Panther

Silniki Ford EcoBlue są stosowane w samochodach marki

  • Ford

Silnik Ford 2.0 EcoBlue 16V o mocy 105KM wszedł do produkcji w 2019 roku. Jest to całkowicie nowa konstrukcja zaprojektowana i wykonana przez inżynierów Forda pod nazwą handlową Panther. Priorytetem było stworzenie jednostki oszczędniejszej od starszych odmian z niższą emisją Co2 i NOx,aby to spełnić w jednostce wprowadzono szereg nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Konstrukcja bloku silnika wykonana ze specjalnych stopów natomiast głowica odlana z aluminium, co pozwoliło na obniżenie hałasu oraz wibracji.


Również wpływ na redukcję hałasu ma nowy układ rozrządu  w którym pasek pływa w oleju.Silnik 2.0 ecoBlue został seryjnie wyposażony w nowej generacji filtr cząstek stałych DPF III-generacji oraz niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin chłodzony cieczą. Te rozwiązania pozwoliły na spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro6 oraz obniżenie emisji Co2. Inne nowości wpływające na poprawę dynamiki oraz osiągów to,zintegrowany kolektor dolotowy oraz Turbosprężarka o niskiej bezwładności.


Najważniejsza zmiana zaszła w układzie wtryskowym zastosowano nowej generacji wysokociśnieniowy układ wtryskowy Common Rail z wtryskiwaczami Nano Cac z ośmioma dyszami o ciśnieniu 2000 bar !To zapewnia szybką reakcję na pedał gazu i dawkuje paliwo bardziej precyzyjnie, co przekłada się na niski poziom spalania. Reasumując, użytkownicy samochodów z tym silnikiem będą usatysfakcjonowani pod każdym względem a w szczególności kulturą pracy, elastycznością oraz osiągami.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 240.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6/6.1/6.2
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch

Rozrząd !
Ford przewiduję wymianę paska rozrządu po przebiegu 240.000 km
Serwisanci zalecają skrócić wymianę maksymalnie po przebiegu 200.000km

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (4.7)
Trwałość 4.0/10
Utrzymanie 4.0/10
Dynamika 6.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 1

Najbardziej awaryjna część

13%
38%
25%
0%
13%
13%
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

24.07.2022 Transit
(4.7)
Opinia: Silnik w Fordzie Transit, wersja 105KM, używany głównie na trasach. Dopóki jeździ to jest ok. Niestety w ciągu 220 tysięcy km dwa razy wymienione wtryskiwacze, kompletny EGR, termostat, dwukrotnie DPF, ostatnio uszkodzona uszczelka pod głowicą. Samochód użytkowany w trasie, olej zmieniany co 15 tys. km.
  • 4.0/10
  • 4.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Kultura pracy, dobra dynamika oraz niskie spalanie przy niskich prędkościach
Wady: Koszt serwisu, brak części zamiennych, nietrwały układ wtryskowy, brak dynamiki przy jeździe autostradowej połączone z wysokim spalaniem
  • Silnik: 2.0 Ecoblue 105
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 220000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Odradzam