Silnik Ford 1.5 TDCI EcoBlue o mocy 120-125KM z maks. mom. ober 300Nm przy 1750-2000 obr/min wszedł do produkcji w 2016 roku i miał zastosowanie w Fordach: EcoSport, Focus Mk4, Puma Mk2, Kuga Mk3, Tourneo Connect. Jest to całkowicie nowa konstrukcja zaprojektowana i wykonana przez inżynierów Forda .W jednostce zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne które po za spełnieniem rygorystycznych norm spalin miały zapewnić użytkownikowi dobre osiągi oraz niski poziom spalania.
Silnik 1.5 TDCI jest wyposażony w nowej generacji filtr cząstek stałych DPF III-generacji oraz niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin chłodzony cieczą. Te rozwiązania pozwoliły na spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro6 oraz obniżenie emisji Co2. Inne nowości wpływające na poprawę dynamiki oraz osiągów to,zintegrowany kolektor dolotowy oraz Turbosprężarka o niskiej bezwładności.
Najważniejsza zmiana zaszła w układzie wtryskowym zastosowano nowej generacji wysokociśnieniowy układ wtryskowy Common Rail z wtryskiwaczami Nano Cac z 8 dyszami. zapewniający szybką reakcję i dawkuje paliwo bardziej precyzyjnie, co przekłada się na niski poziom spalania. Jednostka współpracuje z nową 6-stopniową przekładnią manualną, jej dynamika oraz elastyczność jest na bardzo dobrym poziomie. Dużym atutem jednostki jest niski poziom spalania który oscyluje w granicach 5L oraz kultura pracy która jest na wysokim poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 3) | (7.1) |
Trwałość | 6.0/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 7.3/10 |