Ford

Silnik Ford 2.0 TDDi 16V Duratorq 75KM D3FA

485
Silnik Ford 2.0 TDDi 16V Duratorq 75KM D3FA

Silniki Ford TD / DI / TDDi są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Mazda

Silnik Ford 2.0 TDDI o mocy 75KM i oznaczeniu D3FA zadebiutował w 2000 roku, występował w modelu Transit Mk5. Silnik posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy pomocy pompy wtryskowej Bosch VP 30 lub 44. Ta odmiana współpracowała z trubosprężarką o stałej  geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Do najczęstszych grzechów tej jednostki należą awarie koła dwumasowego, pompy wtryskowej. Niestety poważniejsze naprawy pociągną za sobą wysokie koszta. Użytkownicy silnika 2.0TDDI chwalą sobie go za stosunkowo niskie poziomy spalania, przyzwoitą dynamikę. Po stronie minusów należy zapisać nie najlepszą kulturę pracy silnika.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni-pompy rozdzielaczowej Bosch VP 30 lub 44

Zalety

  • niskie zużycie paliwa
  • rozrząd oparty na łańcuchu
  • duża dostępność części zamiennych

Wady

  • słaba kultura pracy silnika
  • awarie pompy wtryskowej
  • awarie wtrysków
  • awarie koła dwumasowego

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D3FA
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0 L, typ oleju: Formula Ford 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok

Przy 250.000km zalecane sprawdzenie stanu Łańcucha rozrządu !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami