Ford

Silnik Ford 1.8 TD 8V Endura-DE 90KM RF

26031
Silnik Ford 1.8 TD 8V Endura-DE 90KM RF

Silniki Ford TD / DI / TDDi są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Mazda

Silnik Ford 1.8 TD Endura-DE pojawił się w roku 1993. Jednostka generuje moc 90KM, posiada turbosprężarkę wyposażoną w intercooler. W stosunku do swoich poprzedników silnik ten charakteryzuje przyzwoita dynamika oraz zadowalające poziomy spalania.



Jednostka w dobrym stopniu znosi kontakt z paliwem kiepskiej jakości w przeciwieństwie do nowoczesnych Diesli. Po stronie minusów należy zapisać przedwcześnie zrywający się pasek rozrządu,niską kulturę pracy lub awarie turbiny wynikające głównie z wieku jednostki. Koszta serwisu oraz napraw nie należą do specjalnie wysokich i nie powinny zrujnować naszego budżetu.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: pompa

pompa wtryskowa

Zalety

  • niskie koszta obsługi
  • niskie poziomy spalania
  • łatwość napraw i serwisu

Wady

  • niska kultura pracy
  • słaba dynamika
  • awarie pompy
  • awarie turbiny
  • wycieki oleju i płynów

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po co 90.000 Km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 4.8 L, typ oleju: Formula Ford 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (7.6)
Trwałość 8.1/10
Utrzymanie 8.5/10
Dynamika 6.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 1

Najbardziej awaryjna część

18%
0%
64%
18%
0%
0%
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

23.03.2019 fiesta mk5 1.8di
(4.7)
Opinia: Pompa padła po 20k km, paliwo z shella. Nigdy więcej tego silnika
  • 7.0/10
  • 5.0/10
  • 2.0/10
  • Silnik:
  • Rocznik / Przebieg: 2001/160kkm
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam
01.05.2018 Łukasz
(8.0)
Opinia: 7 lat nic nie robiłem w tym silniku prócz wymiany oleju, filtrów, już takich diesel-i nie robią niestety, silnik trwały i bezawaryjny.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: mondeo 18 td
  • Rocznik / Przebieg: 300000
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam
07.12.2017 Wojciech
(7.3)
Opinia: Mamy rok 2018 a ja nadal jeżdżę mondeo mk1 1.8 TD, silnik jest niezawodny, turbosprężarka o stałej geometrii niezniszczalna, mam też innego dużo nowszego działa i dowiedziałem się czym jest dwumas i turbo sprężarka o zmiennej geometrii, za których naprawę zapłaciłem 4.000 zł, Ci którzy
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Mondeo
  • Rocznik / Przebieg: 1993 / 310000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
26.12.2016 Stanisław.
(9.0)
Opinia: Silnik bezawaryjny,naprawy (o ile są potrzebne) łatwe i niedrogie.Naprawy w większości nie sprawiają kłopotów..Dynamika taka sobie ale tragedii nie ma.Pompa wtryskowa ma tendencję do rozszczelniania się,wtryskiwacze "pancerne" niewrażliwe na jakość paliwa.Paski rozrządu (są dwa!) zalecam wymieniać co 60000 km bo zerwanie oznacza z reguły kasację
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Mondeo
  • Rocznik / Przebieg: 1997/300000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
19.10.2014 Daniel
(7.7)
Opinia: Bardzo dobry silnik.Miałem escorta kombi 90KM.Dobiłem nim do 360tys. km, wymieniłem tarczę sprzęgła i świece żarowe a sprzedałem tylko dlatego ,że podłoga zgniła.
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Ford escort 1.8 TD 90KM,360tys.km
Polecam