Silniki Ford TD / DI / TDDi są stosowane w samochodach marki
Silnik Ford 1.6 D 8V 54KM był stosowany w latach 80-tych w modelu Ford Escort. Konstrukcja silnika bardzo prosta co przekładało się na dużą żywotność oraz niską awaryjność. Niestety osiągi aut z tą jednostką były przeciętne a kultura pracy na bardzo niskim poziomie. Na plus trzeba zaliczyć niski poziom spalania oraz bardzo tanie części oraz serwis.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
8
Typ wtrysku:
pompa
pompa wtryskowa
Zalety
trwała konstrukcja
prosta budowa
niska awaryjność
niskie spalanie
Wady
niska kultura pracy
bardzo słabe osiągi
Informacje serwisowe
Turbosprężarka:
Brak
Rozrząd:
Pasek, wymiana po co 90.000 km
Sprzęgło:
Bez koła dwumasowego
Filtr cząstek stałych:
Brak
Ilość oleju silnikowego:
4.5 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 10.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Zalety:
Pancerny silniczek. Napęd pompy wtryskowej kołami zębatymi, napęd wałka rozrządu paskiem od pompy wtryskowej. Pasek wymieniałem jak sobie przypomniałem, co ok 70 kkm. Charakterystyka pracy jak silnika stacjonarnego, idealnie pasował do minikoparki i mikrociągniczka. Pancernik nie do zabicia przy minimalnej obsłudze, byleby miał coś tłustego
w misce olejowej to bedzie chodził wieki.
Wady:
ciężkie odpalanie na mrozie poniżej -20 st. C. Pomagały dłuższe świece żarowe od opla 1.7d i mocny rozrusznik od focusa 1.8 tddi.