Ford

Silnik Ford 1.6 D 8V 54KM LTC

2052
Silnik Ford 1.6 D 8V 54KM LTC

Silniki Ford TD / DI / TDDi są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Mazda

Silnik Ford 1.6 D 8V 54KM był stosowany w latach 80-tych w modelu Ford Escort. Konstrukcja silnika bardzo prosta co przekładało się na dużą żywotność oraz niską awaryjność. Niestety osiągi aut z tą jednostką były przeciętne a kultura pracy na bardzo niskim poziomie. Na plus trzeba zaliczyć niski poziom spalania oraz bardzo tanie części oraz serwis.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: pompa

pompa wtryskowa

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • prosta budowa
  • niska awaryjność
  • niskie spalanie

Wady

  • niska kultura pracy
  • bardzo słabe osiągi

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Brak
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po co 90.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 10.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (7.3)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 4.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

14.01.2024 escort 1982 5d
(7.3)
Opinia: Bardzo trwały klekot.
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 4.0/10
Zalety: Pancerny silniczek. Napęd pompy wtryskowej kołami zębatymi, napęd wałka rozrządu paskiem od pompy wtryskowej. Pasek wymieniałem jak sobie przypomniałem, co ok 70 kkm. Charakterystyka pracy jak silnika stacjonarnego, idealnie pasował do minikoparki i mikrociągniczka. Pancernik nie do zabicia przy minimalnej obsłudze, byleby miał coś tłustego
Wady: ciężkie odpalanie na mrozie poniżej -20 st. C. Pomagały dłuższe świece żarowe od opla 1.7d i mocny rozrusznik od focusa 1.8 tddi.
  • Silnik: LTA/ LTC
  • Rocznik: 1982
  • Przebieg: 750000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam