Silniki Ford TD / DI / TDDi są stosowane w samochodach marki
Silnik Ford 1.6 D 8V 54KM był stosowany w latach 80-tych w modelu Ford Escort. Konstrukcja silnika bardzo prosta co przekładało się na dużą żywotność oraz niską awaryjność. Niestety osiągi aut z tą jednostką były przeciętne a kultura pracy na bardzo niskim poziomie. Na plus trzeba zaliczyć niski poziom spalania oraz bardzo tanie części oraz serwis.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
8
Typ wtrysku:
pompa
pompa wtryskowa
Zalety
trwała konstrukcja
prosta budowa
niska awaryjność
niskie spalanie
Wady
niska kultura pracy
bardzo słabe osiągi
Informacje serwisowe
Turbosprężarka:
Brak
Rozrząd:
Pasek, wymiana po co 90.000 km
Sprzęgło:
Bez koła dwumasowego
Filtr cząstek stałych:
Brak
Ilość oleju silnikowego:
4.5 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 10.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną