Ford

Silnik Ford 1.8 D 8V Endura-DE 60KM RT

2230
Silnik Ford 1.8 D 8V Endura-DE 60KM RT

Silniki Ford TD / DI / TDDi są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Mazda

Silnik Ford 1.8 D 8V 60KM miała zastosowanie w modelach Ford Escort oraz Ford Fiesta w latach 90-tych i były najsłabszą odmianą z rodziny Endura-D.

1.8 D jednostka wysokoprężna koncernu Ford, która zadebiutowała w 1989 roku. Pierwsze silniki generowały moc 60KM i były konstrukcjami wolno ssącymi. Jest to jedna z najprostszych konstrukcji wysokoprężnych. Brak tutaj jakiegokolwiek osprzętu jak np. koła dwumasowego lub turbosprężarki. Jeśli chodzi o dynamikę oraz przyśpieszenie ciężko używać tych dwóch pojęć w przypadku tego silnika.



Przykładowo Ford Escort osiąga pierwszą setkę po około 20 sekundach. W późniejszym okresie moc jednostki zwiększono do 75KM dodając doładowanie co nieznacznie polepszyło osiągi. Do najczęstszych grzechów jednostki należą wycieki oleju a w wersji doładowanej awarie turbosprężarki. Spowodowane jest to w dużej mierze wiekiem i wyeksploatowaniem poszczególnych jednostek. Przełomowym okazał się rok 1993 kiedy to pojawiła się jednostka 1.8TD generująca moc 90KM z turbosprężarką wyposażoną w intercooler. W stosunku do swoich poprzedników silnik ten charakteryzuje przyzwoita dynamika oraz zadowalające poziomy spalania.



Jednostka w dobrym stopniu znosi kontakt z paliwem kiepskiej jakości w przeciwieństwie do nowoczesnych Diesli. Po stronie minusów należy zapisać przedwcześnie zrywający się pasek rozrządu,niską kulturę pracy lub awarie turbiny wynikające głównie z wieku jednostki. Koszta serwisu oraz napraw nie należą do specjalnie wysokich i nie powinny zrujnować naszego budżetu.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: pompa

pompa wtryskowa

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niskie koszta obsługi
  • niskie poziomy spalania
  • łatwość napraw i serwisu

Wady

  • niska kultura pracy
  • słaba dynamika
  • awarie pompy
  • awarie turbiny
  • wycieki oleju i płynów

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Brak
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po co 90.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Formula Ford 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 4.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

08.11.2021 Escort
(8.0)
Opinia: To był kiedyś silniczek bezawaryjny mało palący i bardzo żywotny.Miałem go w Escorcie najpierw jako auto rodzinne a potem ż racji rdzy nie do sprzedania służył jako auto do budowy,remontów na działkę itd przebieg ponad 300 tys bez żadnej awarii !!!
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 4.0/10
Zalety: bezawaryjność,niskie spalanie,tanie części
Wady: brak turbo a co za tym idzie słaba dynamika i słabo się zbierał
  • Silnik: 1.8D 60KM
  • Rocznik: 1996
  • Przebieg: 300.000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam