Silniki Ford TD / DI / TDDi są stosowane w samochodach marki
Silnik Ford 2.0 TDDI zadebiutował w 2000 roku, występował w modelu Mondeo III. Jednostka generowała moc 90KM lub 115KM. Silnik posiadał bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy pomocy wtryskowej pompy rozdzielaczowej Bosch VP 30 lub 44, współpracował z trubosprężarką o stałej lub zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym.
Do najczęstszych grzechów tej jednostki należą awarie koła dwumasowego, pompy wtryskowej. Niestety poważniejsze naprawy pociągną za sobą wysokie koszta. Użytkownicy silnika 2.0TDDI chwalą sobie go za stosunkowo niskiepoziomy spalania, przyzwoitą dynamikę. Po stronie minusów należy zapisać nie najlepszą kulturę pracy silnika.
Opinia:
Samochód w rodzinie od nowości, Mondeo sedan 2001, silnik 2.0 TDDI, jeżdżę nim od 130.000 km, obecnie ma 305.000 km (2019).
W mojej ocenie silnik niezniszczalny, jeśli jeździ się normalnie (bez szaleństw), raz była robiona regulacja zaworów, raz w ciągu całego życia było zmieniane sprzęgło
z kołem dwumasowym. Z samochodem nic się nie dzieje, oprócz tego, że ruda go żre na potęgę, szczególnie w dolnej części drzwi, szczególnie słychać w garażu jak jest cisza...to aż chrupie.
Oprócz tego naprawdę niezawodny samochód. Wymieniane były jedynie sprężyny, amortyzatory, ale to zawieszenie.
Silnik ma niskie zużycie paliwa (w trasie przy 110 km/h nawet poniżej 5l), nie bierze oleju, nie dymi, nic z niego nie kapie. Na baku można przejechać 1200 km (w trasie).
10.0/10
10.0/10
7.0/10
Silnik:
2.0 TDDI
Rocznik / Przebieg:
2001/305.000
Spalanie:
6.0 l/100km
Polecam
22.11.2017Lucas
(7.7)
Opinia:
Ja tam jestem zadowolony z silnika TDDI. Dla mnie jest to silnik niezniszczalny 310 tys km na liczniku bez usterki. Mamy już rok prawie 2018 a silniczek śmiga aż miło. Dynamiki to mu może trochę brakuje.
10.0/10
7.0/10
6.0/10
Silnik:
2.0 TDDi/115kM
Rocznik / Przebieg:
2002/310000
Spalanie:
5.5 l/100km
Polecam
05.06.2017Daniel
(7.0)
Opinia:
Mam mk3 kombi przez trzy lata przejechalem nim 180 tys w tej chwili ma 440 tys i dalej mu ufam
9.0/10
6.0/10
6.0/10
Silnik:
Mk3 115km
Rocznik / Przebieg:
2001 440000km
Spalanie:
6.0 l/100km
Polecam
08.07.2015FioleK
(6.7)
Opinia:
Kupiony od Turka prawdopodobnie skręcony o jakieś 100 000 - zakładam, że realny przebieg przy zakupie 228500km. Zaraz po zakupie zrobiony dwumas ze sprzęgłem dociskiem wysprzęglikiem nowymi śrubami etc... Samo sprzęgło kosztuje normanie - te opinie, które to są z kwotami 2500-3000zł to kompletne sprzęgło
z dwumasem... ;-) i wszystkiech narzekających pociesze, że to jednej z najtańszych zestawów w dieslach... Do ojca 1.6HDI ostatnio (czerwiec 2015) taki sam komplet na Allegro kosztował 2300zł (same części). Ja przy wymianie sprzęgła z dwumasem wymieniłem skrzynie na 6-biegową (dałem 150 albo 300zł za skrzynie z lewarkiem). Samochód sobie chwalę, szczególnie od wymiany skrzyni - 2000obr = realne 120km/h, 2500obr = 150km/h. Spalanie z trasy - 95-110 z rozsądnym wyprzedzaniem wszystkiego co wolniejsze bez klimy 4.9-5.1, z klimą w ponad 30 upał 5.2-5.6. Miasto (Warszawa) 6.5 do 9 zależy od klimy oraz trasy. Silniki oraz osprzęt (poza sprzęgłem i dwumasem, ale po 220 000km to normalne zużycie) całkowicie bez awaryjny. Ja posiadam wersję poliftową (chyba tylko w Niemczech były poliftowe TDDI). Samochód, szczególnie wewnątrz, jest zdecydowanie cichszy od przedliftowej. Na postoju się niemiłosiernie telepie ale wydaje odgłoś jak obciążone 1.6 HDI ojca. Podczas jazdy zapomina się o dieslu jak przy CommonRailu. Zarówno na postoju jak i podczas jazdy nie ma porównania do TDI jeśli chodzi o odgłos pracy silnika w kabinie. Wtryskiwacze nieśmiertelne - pompa pada po około 350 000km - wymiana 2500zł. Turbo stała geometria - więcej niż 1000zł z wymianą nie zapłacicie, używki z gwarancją od 200zł. Ja swój silnik schipowałem u Heko - 95KM przed i 128KM potem doszedł MBC (1.5bara) i większy intercooler, bo seryjny to porażka - polecam FMIC. Wartości spalania podałem po wszystkich przeróbkach. Rekord spalania 4.2 litra Białystok - Otwock 4:30 wyjazd znikomy ruch, komputer kasowany na ciepłym silniku podczas jazdy. Drugi biegun - lato klima warszawa korek, trasa 6km z czego 5km w korku - spalanie 10.5. PS. Zaślepienie sprawnego EGRU daje +1-2KM, niesprawnego pewnie dużo więcej ;-).
8.0/10
6.0/10
6.0/10
Silnik:
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDDI 90KM
Rocznik / Przebieg:
2004 285000km
Spalanie:
6.5 l/100km
Polecam
27.04.2014Mariusz
(7.7)
Opinia:
silnik 2.0 TDDI 115 KM w wersji kombi Mondeo jak dla mnie wystarczająca,kupiłem od drugiego właściciela przy przebiegu 220tyś obecnie 254 tyś . Poprzednik miał problemy z układem wtryskowym i podobno koszty naprawy wtrysków i pomby szacowały na 6500zł.Od tej pory nigdy nic się nie
działo ani u nie go a ni u mnie .Silnik dynamiczny i mało pali średnio około 6.5L jak na kombi jest OK
8.0/10
8.0/10
7.0/10
Silnik:
Mondeo Kombi 2.0 TDDI 115KM 2002 r 254 tyś