Popularne na rynku

Silnik Ford 2.0 TDDi 16V Duratorq

42368
Silnik Ford 2.0 TDDi 16V Duratorq

Silniki Ford TD / DI / TDDi są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Mazda

Silnik Ford 2.0 TDDI zadebiutował w 2000 roku, występował w modelu Mondeo III. Jednostka generowała moc 90KM lub 115KM. Silnik posiadał bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy pomocy wtryskowej pompy rozdzielaczowej Bosch VP 30 lub 44, współpracował z trubosprężarką o stałej lub zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym.



Do najczęstszych grzechów tej jednostki należą awarie koła dwumasowego, pompy wtryskowej. Niestety poważniejsze naprawy pociągną za sobą wysokie koszta. Użytkownicy silnika 2.0TDDI chwalą sobie go za stosunkowo niskie poziomy spalania, przyzwoitą dynamikę. Po stronie minusów należy zapisać nie najlepszą kulturę pracy silnika.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni-pompy rozdzielaczowej Bosch VP 30 lub 44

Zalety

  • niskie zużycie paliwa
  • rozrząd oparty na łańcuchu
  • dostępność części zamiennych
  • dobra dynamika w wersji 115KM

Wady

  • słaba kultura pracy silnika
  • awarie pompy wtryskowej
  • awarie koła dwumasowego
  • awarie wtryskiwaczy

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią w niektórch modelach
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0 L, typ oleju: Formula Ford 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok

Przy 250.000km zalecane sprawdzenie stanu Łańcucha rozrządu !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 9) (7.5)
Trwałość 8.2/10
Utrzymanie 7.1/10
Dynamika 7.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 8 1

Najbardziej awaryjna część

7%
10%
23%
30%
7%
23%
Suma głosów: 30

Opinie użytkowników

08.10.2019 Mondeo/MK3
(9.0)
Opinia: Samochód w rodzinie od nowości, Mondeo sedan 2001, silnik 2.0 TDDI, jeżdżę nim od 130.000 km, obecnie ma 305.000 km (2019). W mojej ocenie silnik niezniszczalny, jeśli jeździ się normalnie (bez szaleństw), raz była robiona regulacja zaworów, raz w ciągu całego życia było zmieniane sprzęgło
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 2.0 TDDI
  • Rocznik / Przebieg: 2001/305.000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
22.11.2017 Lucas
(7.7)
Opinia: Ja tam jestem zadowolony z silnika TDDI. Dla mnie jest to silnik niezniszczalny 310 tys km na liczniku bez usterki. Mamy już rok prawie 2018 a silniczek śmiga aż miło. Dynamiki to mu może trochę brakuje.
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 2.0 TDDi/115kM
  • Rocznik / Przebieg: 2002/310000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
05.06.2017 Daniel
(7.0)
Opinia: Mam mk3 kombi przez trzy lata przejechalem nim 180 tys w tej chwili ma 440 tys i dalej mu ufam
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Mk3 115km
  • Rocznik / Przebieg: 2001 440000km
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
08.07.2015 FioleK
(6.7)
Opinia: Kupiony od Turka prawdopodobnie skręcony o jakieś 100 000 - zakładam, że realny przebieg przy zakupie 228500km. Zaraz po zakupie zrobiony dwumas ze sprzęgłem dociskiem wysprzęglikiem nowymi śrubami etc... Samo sprzęgło kosztuje normanie - te opinie, które to są z kwotami 2500-3000zł to kompletne sprzęgło
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Ford Mondeo Kombi 2.0 TDDI 90KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004 285000km
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
27.04.2014 Mariusz
(7.7)
Opinia: silnik 2.0 TDDI 115 KM w wersji kombi Mondeo jak dla mnie wystarczająca,kupiłem od drugiego właściciela przy przebiegu 220tyś obecnie 254 tyś . Poprzednik miał problemy z układem wtryskowym i podobno koszty naprawy wtrysków i pomby szacowały na 6500zł.Od tej pory nigdy nic się nie
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Mondeo Kombi 2.0 TDDI 115KM 2002 r 254 tyś
Polecam