Popularne na rynku

Silnik Ford 1.8 TDDi 8V Endura DI

70043
Silnik Ford 1.8 TDDi 8V Endura DI

Silniki Ford TD / DI / TDDi są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Mazda

Silnik Ford 1.8 TDDI zadebiutował w 1998 roku i generował moc 75 lub 90KM. Silnik montowany był w modelach Focus, Fiesta a także Mazda 121. Jednostka posiadała wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy pompy wtryskowej,współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek. W silniku nie występuje koło dwumasowe często bardzo awaryjny i kosztowny element. Silnik z racji na swój wiek oraz wyeksploatowanie trapi go kilka podstawowych awarii. Do najczęstszych należą problemy z pompą wtryskową szwankujący sterownik , wycieki płynów eksploatacyjnych.



Może dojść również do obracania się panewek wału tłokowo korbowego, ale głównie  w pojazdach z dużym przebiegiem (ponad 200 tyś. km.) Użytkownicy silnika 1.8TDDI chwalą go za stosunkowo niskie poziomy spalania, zadowalająca dynamikę, oraz niskie koszta obsługi. Po stronie minusów należy zapisać duże przebiegi jednostek oferowanych z drugiej ręki, oraz awarie z tego wynikające. Również kultura pracy silnika nie należy do najlepszych. Aby przedłużyć żywotność oraz bezawaryjność jednostki należy stosować się do zaleceń producenta dotyczących oleju, częstotliwości jego wymiany oraz filtrów, tankowania paliwa wysokiej jakości.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni -pompa wtryskowa

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • przyzwoita dynamika
  • niski poziom spalania
  • dostępność części

Wady

  • awarie pompy wtryskowej
  • wycieki płynów
  • niska kultura pracy

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po co 90.000 Km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 5.6 L, typ oleju: Formula Ford 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 18) (8.7)
Trwałość 9.2/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 7.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 18 0

Najbardziej awaryjna część

14%
8%
41%
8%
4%
25%
Suma głosów: 51

Opinie użytkowników

26.08.2023 Ford focus mk1
(9.0)
Opinia: Samochód nigdy mnie nie zawiódł, silnik 1.8 TDDi to bezawaryjny,pancerny diesel.Narazie mam przejechane 340 silnik dopiero się dociera 😁 Myślę że nie robią już takich samochodów, szkoda że ruda daje znać o sobie, jedyny minus.Mam nadzieję że do banki dolatam.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Silnik Spalanie Niezawodność
Wady: Jedyna wada to rdza, mam kilka wycieków od spodu ,ale auto ma 23 lata więc ma prawo coś byc
  • Silnik: 90
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 340000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
13.05.2023 Focus MK1
(8.7)
Opinia: Widzę stare opinie więc w 2023 roku Focus wciąż jeździ i ma się dobrze. 399 230 kilometrów, zakupiony przy 280 tysiacach. Pompa wtryskową regenerowana, turbo robione, alternator tez. Ale to normalne przy takim przebiegu. Silnik nie bierze oleju i ma się dobrze, zima przy minus 15 zapalał przy 3 obrocie.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 90KM
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 399920
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
11.09.2018 Rafał
(10.0)
Opinia: Auto kupiłem w 2010 r przy przebiegu 184000 km. Obecnie po 8 latach bezawaryjnego użytkowania mam przebieg 325 000 km. Średnie spalanie w zimie 6 litrów, latem nawet na klimie wyniki około 5,2 litra. Filtr oleju wymieniam co zmianę czyli co 15kkm, filtr paliwa co
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Focus MK 1 Kombi
  • Rocznik / Przebieg: 2004/325 000
Polecam
11.06.2018 Stanley
(8.7)
Opinia: Foczka śmiga u mnie siódmy rok, kupiłem z Francji gdy miała 162 tys. (norma!) obecnie na budziku 325 tys. i jeśli chodzi o bezawaryjną ekspoloatację jestem nią zachwycony . W tym czasie wymieniłem sprzęgło plus wysprzęglik wraz z pompą. Olej zmieniam co 10-12 tys. i
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Focus 1,8 TDDI 90 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2002 - 325 tys.
  • Spalanie: 5.4 l/100km
Polecam
31.03.2017 Piotr
(8.7)
Opinia: Sprawdzają się informacje ze strony - to dobry silnik, ale wycieki to prawda i prawdopodobnie pompa wtryskowa będzie do regeneracji :( poza tym to bardzo dobry silnik
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Focus MK1 90KM
  • Rocznik / Przebieg: 2000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam