Opel

Silnik Opel 1.7 CDTI 16V 100KM Z17DTH

58003
Opublikowane 15 grudnia 2017 r.
Silnik Opel 1.7 CDTI 16V 100KM Z17DTH

Silniki Opel CDTI od Isuzu / VM są stosowane w samochodach marki

Silnik Opel 1.7 CDTI o mocy 100KM (Z17DTH) występuje w samochodach marki Opel i jest konstrukcją firmy Isuzu z rodziny Circle L. Silnik od 2003 roku posiadał już nowoczesny, bezpośredni system wtrysku realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami firmy Bosch. Do najczęstszych awarii trzeba zaliczyć problemy z cieknącymi pompami oleju co może doprowadzić do uszkodzenia paska rozrządu.



Pompa napędzana jest paskiem a wadliwy uszczelniacz doprowadza do wycieku co skutkuje zamoczeniem paska zębatego. Na plus trzeba zapisać bardzo trwałą turbinę oraz układ wtryskowy.Minusem jest słaba dynamika w tej odmianie oraz niższa kultura pracy ale za to rekompensuje niski zużyciem paliwa. Reasumując silnik 1.7 CDTI  jest udaną konstrukcją która przez lata przeszła szereg zmian i miał zastosowanie w popularnych modelach . Odmiany z pierwszych lat produkcji nie są naszpikowane drogim osprzętem przez co są tańsze w ewentualnych naprawach.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • niskie spalanie

Wady

  • słaba elastyczność/głośna praca
  • czujnik położenia wału
  • cieknące pompy oleju-uwaga na rozrząd!!!
  • awarie zaworu sterowania Turbin

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km lub 6 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch- możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po co 30.000 km lub 2 lata

Występują dwie odmiany wtrysków:
Bosch- możliwość regeneracji lub zakupu zamienników -występują w starszych modelach
Denso- części orgyinalne bardzo drogie – występują w nowszych modelach

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 12) (7.5)
Trwałość 7.4/10
Utrzymanie 7.7/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 9 3

Najbardziej awaryjna część

8%
13%
8%
50%
11%
11%
Suma głosów: 38

Opinie użytkowników

15.12.2025 Opel Astra h GTC
(4.0)
Opinia: Dynamika silnika to jakaś porażka. Jeśli dla kogoś spalanie w granicach 7l/100km jest niskie to gratuluję-seat z silnikiem 1.9 pali mi mniej i jest o wiele bardziej dynamiczny chociaż ma niecałe 15 koni więcej
  • 6.0/10
  • 5.0/10
  • 1.0/10
Zalety: Nie zauważyłem
Wady: Słabe przyspieszenie nawet na 1 biegu,kiepska elastyczność,odkręcająca się śruba koła pasowego pompy oleju
  • Silnik: 100km
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 350000
  • Spalanie: 7.1 l/100km
Odradzam
26.02.2024 Astra H Kombi
(8.7)
Opinia: Dobry silnik małe spalanie trwałę podzespoły
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Małe spalanie , mało awaryjny z dosyć dynamiczny
Wady: głośna praca , charakterystyczny dźwięk pompy wspomagania
  • Silnik: 101
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 285000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
18.02.2020 Astra III H
(8.0)
Opinia: Silnik dobry, bez DPFu ale z dwumasą. Po 200tyś. przy braku wskaźnika temperatury nie wiesz że nie masz oleju albo płynu chłodniczego (pękł wąż) co spowodowało że nieświadomie zarżnąłem silnik bo po odcięciu mocy przez komputer i zapaleniu kontrolek była już musztarda po obiedzie, pękł
  • 7.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Fajny silniczek do mniejszego autka, dynamiczny, stosunkowo oszczędny. Naprawy są mało kosztowne w stosunku do np Toyoty, jest dużo używek i zamienników. Jest dość głośny przy dużych prędkościach na autostradzie.
Wady: Jak powyżej tzn. dwu-masa i czujnik obrotów wału wytrzymuje 200tys. Po takim przebiegu pękają węże chłodzenia (u mnie 4x!!) i oleju (u mnie 1x). Często padają również świece żarowe.
  • Silnik: 101/CDTI
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 230
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
26.01.2019 Astra H
(8.0)
Opinia: Śmigam na tym silniku 4 lata.. od 160 tys, teraz jest 220tys km, z silnikiem nie ma problemów. Alternator zmieniałem już 2 razy, lecz za każdym razem wstawiłem taniego chińczyka ok 250 zl. Był problem raz z tym że silnik gasł i nie dało sie
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 1.7 cdti
  • Rocznik / Przebieg: 2008
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
03.01.2019 opel meriwa
(10.0)
Opinia: kupiłem opla meriwe 1,7 cdti ,jednoroczną z przebiegiem 36 tyś ,mam ją od 12 lat ,obecnie ma przejechane prawie 270 tyś ,nie bierze ,grama, oleju , od chwili zakupu olej castrol ,słabe alternatory , ja już mam trzeci ,nie warto naprawiać ,taniej kupić używkę ,generalnie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 1,7 cdti
  • Rocznik / Przebieg: 2006
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam