Popularne na rynku

Silnik Opel 1.7 CDTI Z17D

250626
Silnik Opel 1.7 CDTI Z17D

Silniki Opel CDTI od Isuzu / VM są stosowane w samochodach marki

  • Opel

Silnik Opel 1.7 CDTI  jest konstrukcją firmy Isuzu z rodziny Circle L. Początkowo oznaczane logiem DTI – były to konstrukcje przestarzałe, o mniejszym stopniu zaawansowania technologicznego. Jednostki posiadały wtrysk bezpośredni przeprowadzany za pomocą pompy wtryskowej. Kultura pracy nie zachwycała, jednak silnik mógł pochwalić się niskim zużyciem paliwa oraz niewielkimi kosztami obsługi w razie awarii. Wraz z upływem lat wzrastało zaawansowanie technologiczne i pojawiła się nowa jednostka wysokoprężna CDTI.



Silnik  od 2001r posiadał już nowoczesny bezpośredni system wtrysku realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami firmy Bosch. Do najczęstszych awarii trzeba zaliczyć problemy z cieknącymi pompami oleju co może doprowadzić do uszkodzenia paska rozrządu. Pompa napędzana jest paskiem a wadliwy uszczelniacz doprowadza do wycieku co skutkuje zamoczeniem paska zębatego. Na plus trzeba zapisać bardzo trwałą turbinę oraz układ wtryskowy.Minusem jest słaba dynamika w tej odmianie oraz niższa kultura pracy ale za to rekompensuje niski zużyciem paliwa.Reasumując silnik 1.7 CDTI  jest udaną konstrukcją która przez lata przeszła szereg zmian i miał zastosowanie w popularnych modelach . Odmiany z pierwszych lat produkcji nie są naszpikowane drogim osprzętem przez co są tańsze w ewentualnych naprawach.




Nowsze odmiany od 2007 r

Najnowsze jednostki CDTI o mocach 110KM ,125KM 130KM (wszystkie po roku 2009) zostały zaopatrzone w problematyczny filtr cząstek stałych oraz koło dwumasowe , natomiast w Oplu Zafirze już od 2007r został zastosowany DPF. Reasumując silnik 1.7 CDTI  jest udaną konstrukcją która przez lata przeszła szereg zmian i miał zastosowanie w popularnych modelach . Odmiany z pierwszych lat produkcji nie są naszpikowane drogim osprzętem przez co są tańsze w ewentualnych naprawach, natomiast jednostki z późniejszych lat od 2007 a w szczególności po 2009r które są mocno zmodyfikowane i wyposażone w drogi i często awaryjny osprzęt mogą okazać się bardzo kosztowne i mniej odporne na duże przebiegi.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • niskie spalanie

Wady

  • słaba elastyczność/głośna praca
  • czujnik położenia wału
  • cieknące pompy oleju-uwaga na rozrząd!!!
  • awarie zaworu sterowania Turbiną

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km lub 6 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch-możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 30.000km lub 2 lata

Wtrysk -odmiany
DTI – 1999r-2001r wtrysk bezpośredni Pompa Wtryskowa
CDTI – 2001r Common Rail –  debiut w Honda Civic 
od 2003r Opel Astra II -80KM DTL  101KM DTH
od 2007r-110KM DTJ 125KM DTR  
od 2010-130KM -wszystkie wersje z DPF !!!
Najnowsze jednostki CDTI o mocach 110KM ,125KM 130KM występują z Filtrem cząstek stałych  (wszystkie po roku 2009)!!!

Występują dwie odmiany wtrysków
Bosch- możliwość regeneracji lub zakupu zamienników -występują w starszych modelach
Denso- części orgyinalne bardzo drogie – występują w nowszych modelach

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 22) (7.8)
Trwałość 8.2/10
Utrzymanie 7.5/10
Dynamika 7.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 18 4

Najbardziej awaryjna część

13%
11%
12%
14%
18%
32%
Suma głosów: 197

Opinie użytkowników

03.06.2018 Krzysztof
(9.0)
Opinia: Jeżdżę już ponad 3 lata i naprawdę solidny samochód. 150 tys. km i silnik jak żyleta. Opel w tym modelu świetnie dopasował silnik do masy, samochód bardzo zrywny. Na pierwszych biegach się dłużej zbiera, ale już na 3, 4 pozwala ze spokojem wyprzedzać. Jeździłem VW,
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: ASTRA H DTJ 110KM CDTI 1.7
  • Rocznik / Przebieg: 150000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam
11.09.2017 Piotr Kiewicz
(6.7)
Opinia: Super silnik Isuzu!!! Ponad 300 przejechane, a chodzi tak samo.Ok 5 l/100 (w trybie mieszanym).Myślę że bez problemu jeszcze drugie tyle na nim przyjadę.Niemiecko-Japonska kooperacja!!! Jedno z niewielu prawie niezniszczanych aut na rynku. Opel Astra II 17 cdti 80 k.Polecam!!!! (teraz 14 letnie auto)
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: Astra II
  • Rocznik / Przebieg: 2003/300
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
18.05.2016 Karol
(7.3)
Opinia: Mam 3 lata ten silnik zrobiłem 90tys i właściwie nic o nim nie wiem ( w sensie pozytywnym) jedynie wymiana rozrządu po zakupie i oleju co 15 tyś( total mc3 5w30 ) spalanie max 6 l z klimą i rowerami na dachu co
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 80
  • Rocznik / Przebieg: 221
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
31.01.2016 Maciej
(8.0)
Opinia: W astrze H 125 KM zadowala. Samochod kupilem jak mial 124 tyś, teraz po 3 latach ma 174 tyś. Silnik głośny ale dynamiczny,daje dużo przyjemności z jazdy. Spalanie w mieście na letnich oponach okolo 5,9 - 6,1 L(bez wlączonej klimy) na zimowkach zima 7,0 -
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Astra H 1.7 CDTI 125KM
  • Rocznik / Przebieg: 2008r / 174 tyś
  • Spalanie: 6.4 l/100km
Polecam
03.01.2016 Łukasz
(9.0)
Opinia: Silnik jak najbardziej udany. Mój jest produkcji Isuzu, bez DPF'a. Mam zrobione prawie 230 000 a o kole dwumasowych które sie podobno psuje przy 200 tys. Nie słyszałem. Jestem bardzo zadowolony i polecam wszystkim ten silnik. Co prawda pocisk to nie jest ma tylko 101
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Astra 1.7 DTH / 101
  • Rocznik / Przebieg: 2006/230000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam