Opel

Silnik Opel 1.7 CDTI 16V 110KM Z17DTJ / A17DTJ

81135
Silnik Opel 1.7 CDTI 16V 110KM Z17DTJ / A17DTJ

Silniki Opel CDTI od Isuzu / VM są stosowane w samochodach marki

Silnik Opel 1.7 CDTI o mocy 110KM i logotypie Z17DTJ lub A17DTJ wszedł do produkcji w 2007 roku. To sprawdzona jednostka ISUZU z rodziny Circle L. Konstrukcja silnika trwała, niestety jej osprzęt nie należy do wytrzymałych i zazwyczaj przy przebiegach 150-200 tys dochodzi do ich awarii. Do najbardziej uciążliwych trzeba zaliczyć filtr cząstek stałych który jest montowany seryjnie niestety w użytkowaniu miejskim zapycha się i dochodzi do jego awarii.



Koszt jego wymiany w serwisie to rząd wielkości 5000 tys/zł, niektórzy użytkownicy decydują się na jego wycięcie co jest nielegalne i wiąże się z poważnymi konsekwencjami !!!W szczególności musimy zwrócić uwagę na problematyczny zawór sterowania turbiną objawom tej awarii jest nagły spadek mocy,koszt naprawy w granicach 700-900zł.W silniku mogą występować dwie odmiany układu wtryskowego firmy Bosch lub Denso , o ile ten pierwszy jest stosunkowo łatwy w naprawach to z kolei wtryskiwacze Denso są droższe i znacznie trudniejsze w obsłudze. Kolejną dosyć awaryjną i kosztowną częścią  jest koło dwumasowe przeważnie problemy zaczynają się po wyżej 200 tys /km koszt wymiany około 3000 zł.



Wszystko jest uzależnione od użytkowania auta, warunków, serwisu i przebiegu. Niektóre modele odpowiednio serwisowane pokonują przebiegi ponad 200 tys km bez jakichkolwiek problemów. Sama jednostka nie może się poszczycić wysoką kulturą pracy oraz  osiągami, na tle konkurencji wypada blado, aczkolwiek są jej zwolennicy którzy użytkują motory tej marki. Reasumując silnik 1.7 CDTI  110KM jest udaną konstrukcją która przez lata przeszła szereg zmian , niestety awaryjność jej osprzętu jest dość nagminna i w dodatku kosztowna.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dostępność części
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie DPF-u -jazda miejska
  • awarie koła dwumasowego po 200tyś/km
  • awarie zaworu sterowania turbiną
  • droga naprawa wtryskiwaczy firmy Denso
  • słaba elastyczność
  • głośna praca

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: Z17DTJ, A17DTJ
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150 000 km lub 10 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch /Denso-drogie w naprawie
  • Ilość oleju silnikowego: 5.4 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok

Najnowsze jednostki CDTI o mocach 110KM ,125KM 130KM występują z Filtrem cząstek stałych  (wszystkie po roku 2009)!!!
………………………………………………………………………………………………………………..
Występują dwie odmiany wtrysków
Bosch- możliwość regeneracji lub zakupu zamienników -występują w starszych modelach
Denso- części orgyinalne bardzo drogie – występują w nowszych modelach

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 10) (8.9)
Trwałość 8.9/10
Utrzymanie 8.5/10
Dynamika 9.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 9 1

Najbardziej awaryjna część

21%
11%
9%
13%
25%
21%
Suma głosów: 56

Opinie użytkowników

25.01.2021 Astra J
(9.3)
Opinia: Bardzo dobry silniczek.... 3 lata jazdy bez żadnej awarii. 183tys na liczniku... Dpf bez problemu... Koło dwumasowe również.... Egr nie daje oznak zużycia... Wtryski w dobrej kondycji... Turbinka działa jak złoto.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Tani w utrzymaniu Trwały
Wady: Niezbyt elastyczny w Astrze j 110km mało... Bo buda ciężka. 125km jest silniejsze
  • Silnik: A17DTJ
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 183000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam
11.07.2019 Opel Astra J ST
(10.0)
Opinia: Bardzo solidne auto z solidnym silnikiem. Dodam że jest to oryginalny przebieg (280 000) bez żadnych problemów z DPF, dwumasą, sprzęgłem, wtryskami. Jedynym słabym punktem jest zawór SCV który wytrzymuje max. 120 tys. km. Zawieszenie w oryginale, przy 220 tys. wymieniłem tylko amortyzatory przód. Auto
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 1.7 CDTI
  • Rocznik / Przebieg: 2011/280000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
02.04.2019 opel astra h kombi
(9.7)
Opinia: posiadam opla astre h 2008r 1.7 cdti 110km zrobione na 151km posiadam go prawie dwa lata zrobiłem nim 55tys km i niestety trafilem tak ze po kupnie pare miesiecy musiałem wymienic: -dwumas+sprzęgło (3000zl) -regeneracja skrzyni m32 (1500zl) -wymiana czujnika cisnienia paliwa (200zl) -wymiania zaworu scv (350zl) -wymiana modułu swiec zarowych
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 1,7 110km mod 151km
  • Rocznik / Przebieg: 2008r 270tys
  • Spalanie: 4.5 l/100km
Polecam
08.07.2018 Mateusz
(8.7)
Opinia: Jestem mega zadowolony z jednostki napędowej jeżdżę nią 4 lata i nie było większych problemów jeżdżę dość dynamicznie więc dpf nie przytyki się. Jak u niektórych i nie robię krótkich tras najczęściej 50 km co diselki lubią najbardziej. Jedyny problem to przeladowywanie turbinki. Możliwe zabrudzeniem
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Opel astra h 1.7 cdti kombi
  • Rocznik / Przebieg: 2009
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
28.04.2018 Marcin
(8.7)
Opinia: Opel Astra 1.7CDTI.Powiem tak jest to mój pierwszy dizelek i jestem zadowolony wcześniej zawsze były benzyny lub gaz.Niby seria była 110 kucyków ale jakoś chciałem czegoś wiecej i nie załuję teraz jest 154 dokładnie i jakos jest różnica.Narazie na pokładzie dpf i przebieg oryginalny 206tys.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 110KM po modach 154KM
  • Rocznik / Przebieg: 2007
  • Spalanie: 6.1 l/100km
Polecam