Opel

Silnik 1.7 CDTI 80KM (Z17DTL)

20149
Silnik 1.7 CDTI 80KM (Z17DTL)

Silniki Opel CDTI Opel są stosowane w samochodach marki

  • Opel

Silnik 1.7 CDTI  o mocy 80KM (Z 17DTL) zadebiutował w marce Opel Asta H w 2003 roku. Jest to konstrukcja firmy Isuzu z lat 90tyś . Początkowo  oznaczono logiem DTI były to konstrukcje przestarzałe o mniejszym stopniu zaawansowania technologicznego. Jednostki posiadały wtrysk bezpośredni przeprowadzany za pomocą pompy wtryskowej. Kultura pracy nie zachwycała, jednak silnik mógł pochwalić się niskim zużyciem paliwa oraz niewielkimi kosztami obsługi w razie awarii. Wraz z upływem lat wzrastało zaawansowanie technologiczne i pojawiła się nowa jednostka wysokoprężna CDTI. Silnik wyposażony w nowoczesny bezpośredni system wtrysku realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami firmy Bosch.Do najczęstszych awarii trzeba zaliczyć problemy z cieknącymi pompami oleju co może doprowadzić do uszkodzenia paska rozrządu. Pompa napędzana jest paskiem a wadliwy uszczelniacz doprowadza do wycieku co skutkuje zamoczeniem paska zębatego. Na plus trzeba zapisać bardzo trwałą turbinę oraz układ wtryskowy.Minusem jest słaba dynamika w tej odmianie oraz niższa kultura pracy ale za to rekompensuje niski zużyciem paliwa.Reasumując silnik 1.7 CDTI  jest udaną konstrukcją która przez lata przeszła szereg zmian i miał zastosowanie w popularnych modelach . Odmiany z pierwszych lat produkcji nie są naszpikowane drogim osprzętem przez co są tańsze w ewentualnych naprawach.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania

Wady

  • słaba elastyczność/głośna praca
  • czujnik położenia wału
  • cieknące pompy oleju-uwaga na rozrząd!!!
  • awarie zaworu sterowania Turbiną

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po co 90.000 km lub 6 lat
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata

Wtrysk -odmiany
DTI – 1999r-2001r wtrysk bezpośredni Pompa Wtryskowa
CDTI – 2001r Common Rail –  debiut w Honda Civic 
od 2003r Opel Astra II -80KM DTL  101KM DTH
od 2007r-110KM DTJ 125KM DTR  
od 2010-130KM -wszystkie wersje z DPF !!!
Najnowsze jednostki CDTI o mocach 110KM ,125KM 130KM występują z Filtrem cząstek stałych  (wszystkie po roku 2009)!!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (7.3)
Trwałość 6.7/10
Utrzymanie 7.9/10
Dynamika 7.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 1

Najbardziej awaryjna część

13%
38%
50%
0%
0%
0%
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

05.10.2021 Opel Astra H
(10.0)
Opinia: Silnik tani w eksploatacji i bardzo trwały. Pozbawiony zbędnego osprzętu i ekologi. Dynamika jest zadowalająca przy tych 80KM. Jedyna wada to głośność pracy. Typowy klekot - głośniejszy od 1.9 TDI 90KM - a przy 1.4 D4D to czołg. Mam porównanie na codzień. Zgadzam się,
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: tani w eksploatacji i naprawach dobra dynamika
Wady: głośna praca
  • Silnik: 80
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 270000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
02.02.2019 Astra G
(0.0)
Opinia: 1.7 cdti 80 km Astra kombi - posiadam od 8 lat. Do tej pory jedyną usterką było padnięcie alternatora, poza tym leje się paliwo i wymienia się części eksploatacyjne. Chciałoby się aby było był bardziej dynamiczny zwłaszcza przy wyprzedzaniu ale idzie się przyzwyczaić, ważne że
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: 80km/Z17DTL
  • Rocznik / Przebieg: 2008/200 tys
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
03.08.2018 Fix
(8.7)
Opinia: Jak narazie wszystko OK przejechane mam na liczniku 283tys i odpukać zero problemów,wcześniejszy właściciel uszczelniał pompę wtryskową.Silnik trochę głośny i słaby ale za to mało pali i to najważniejsze.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Astar H 2004 r 1.7CDTI 80KM
  • Rocznik / Przebieg: 2005r 283.000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
11.09.2017 Piotr Kiewicz
(6.7)
Opinia: "Super silnik Isuzu!!! Ponad 300 przejechane, a chodzi tak samo.Ok 5 l/100 (w trybie mieszanym).Myślę że bez problemu jeszcze drugie tyle na nim przyjadę.Niemiecko-Japonska kooperacja!!! Jedno z niewielu prawie niezniszczanych aut na rynku. Opel Astra II 17 cdti 80 k.Polecam!!!! (teraz 14 letnie auto)"
  • 4.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Astra II 80Km
  • Rocznik / Przebieg: 2003/300
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
18.05.2016 Karol
(7.3)
Opinia: "Mam 3 lata ten silnik zrobiłem 90tys i właściwie nic o nim nie wiem ( w sensie pozytywnym) jedynie wymiana rozrządu po zakupie i oleju co 15 tyś( total mc3 5w30 ) spalanie max 6 l z klimą i rowerami na dachu co uważam za
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 80
  • Rocznik / Przebieg: 221
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam