Ford

Silnik Ford 1.5 TDCi 8V Duratorq 120KM DLD-415

107026
Silnik Ford 1.5 TDCi 8V Duratorq 120KM DLD-415

Silniki Ford TDCi Duratorq są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 1.5 TDCI o mocy 120 KM wszedł do produkcji w 2014 roku i znajduje zastosowanie w wielu modelach Forda. Jest to całkowicie nowa konstrukcja, zaprojektowana i wykonana przez inżynierów Forda. W jednostce zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne, które, oprócz spełnienia rygorystycznych norm dotyczących emisji spalin, mają zapewnić użytkownikowi dobre osiągi oraz niski poziom spalania.


Silnik 1.5 TDCI jest wyposażony w filtr cząstek stałych nowej generacji, DPF III-generacji, i spełnia rygorystyczne normy spalin Euro 6. Dostępne są dwie opcje: skrzynia 6-biegowa manualna oraz automatyczna dwusprzęgłowa Powershift. W testach Forda Focusa, podczas oszczędnej jazdy, można spokojnie osiągnąć zużycie poniżej 4 litrów na 100 kilometrów, co stanowi wyśmienity wynik w tej klasie pojazdów.


Niestety, imponujące osiągi mogą zostać zakłócone przez problem z uszczelką pod głowicą, o którym coraz częściej informują użytkownicy Focusów. Jest to poważna wada, która może prowadzić do uszkodzenia silnika, zwłaszcza przy przebiegu powyżej 120 tysięcy kilometrów. Jeśli samochód znajduje się na gwarancji, nie ma problemu, jednak koszty wymiany lub naprawy silnika są bardzo wysokie, jeżeli gwarancja już wygasła. Najprawdopodobniej jest to wada fabryczna, co daje dużą szansę na wymianę silnika na gwarancji w przypadku awarii.

Pomimo tego problemu, użytkownicy będą zadowoleni z osiągów, wysokiej kultury pracy oraz niskiego poziomu spalania tego silnika.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • Awarie uszczelki pod głowicą !!!

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DLD-415
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po co 180.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (9.6)
Trwałość 9.6/10
Utrzymanie 9.8/10
Dynamika 9.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 0

Najbardziej awaryjna część

28%
25%
33%
6%
3%
6%
Suma głosów: 36

Opinie użytkowników

16.11.2023 focus mk4
(9.7)
Opinia: bdb silnik
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: niskie spalanie, dobra dynamika,
Wady: brak
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 190000
  • Spalanie: 4.8 l/100km
Polecam
16.11.2023 focus mk4 kombi. mondeo m
(9.7)
Opinia: silniczek super się sprawdza jak i w mondeo tak i w focusie,bo mam oba samochody z tym silnikiem z roku 2018 i jeżdzę nimi 2 lata i jak na razie zero awari i spalanie niziutkie
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: wysoka kultura pracy, niskie spalanie.
Wady: brak
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 220000
  • Spalanie: 4.7 l/100km
Polecam
26.05.2023 Focus MK3FL
(8.7)
Opinia: od nowości w moich rekach
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: silnik, zawieszenie
Wady: słabo z miejscem w srodku
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 121000
  • Spalanie: 4.8 l/100km
Polecam
23.04.2023 Focus
(10.0)
Opinia: Super silnik
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, spalanie
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 150000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
23.04.2023 Focus mk3
(10.0)
Opinia: Przejechane 124 tyś, średnie spalanie ok. 5.5 l, zero problemów, kultura pracy, dynamika na 6
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, spalanie, kultura pracy
Wady: Brak
  • Silnik: 120km
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 124000
  • Spalanie: 5.4 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię