Silnik Ford 1.5 TDCI o mocy 95 lub 100KM wszedł do produkcji w 2014 roku. Jest to nowa konstrukcja zaprojektowana i wykonana przez inżynierów Forda. W jednostce zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne które po za spełnieniem rygorystycznych norm spalin miały zapewnić użytkownikowi dobre osiągi oraz niski poziom spalania. Silnik 1.5 TDCI jest wyposażony w nowej generacji filtr cząstek stałych DPF i spełnia rygorystyczne normy spalin EURO6 .
W specjalnej wersji Econetic o pojemności 105KM charakteryzuje się emisją spalin CO2 na poziomie 88g/km. Silnik jest oferowany w dwóch opcjach ze skrzynią 6-biegowa manualna oraz automatyczna dwu-sprzęgłową PowerShift, seryjnie zostały wyposażone w funkcję Start-Stop co pozwala na znaczne obniżenie spalania. W testach Forda Focusa przy oszczędnej jeździe można spokojnie zejść po niżej 3,5L co daje wyśmienity wynik w swojej klasie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Ford Ka+ 1.5 TDCi (95KM)
Ford Focus Mk3 FL 1.5 TDCi (95KM)
Ford C-MAX Mk2 FL 1.5 TDCi (95KM)
Ford EcoSport 1.5 TDCi (95KM)
Ford EcoSport FL 1.5 TDCi 8V 100KM
Ford Tourneo Courier 1.5 TDCi (95KM)
Ford Transit Courier 1.5 TDCi 95KM (DLD-415)
Ford Tourneo Connect Mk2 1.5 TDCi (100KM)
Ford Transit Connect Mk2 1.5 TDCi 100KM (DLD-415)
| Średnia (głosów: 9) | (8.2) |
| Trwałość | 9.8/10 |
| Utrzymanie | 8.6/10 |
| Dynamika | 9.1/10 |
Ford Ka+ 1.5 TDCi (95KM)
Ford Focus Mk3 FL 1.5 TDCi (95KM)
Ford C-MAX Mk2 FL 1.5 TDCi (95KM)
Ford EcoSport 1.5 TDCi (95KM)
Ford EcoSport FL 1.5 TDCi 8V 100KM
Ford Tourneo Courier 1.5 TDCi (95KM)
Ford Transit Courier 1.5 TDCi 95KM (DLD-415)
Ford Tourneo Connect Mk2 1.5 TDCi (100KM)
Ford Transit Connect Mk2 1.5 TDCi 100KM (DLD-415)