Ford

Silnik Ford 2.2 TDCi 16V Duratorq 155KM ZSD-422

35446
Silnik Ford 2.2 TDCi 16V Duratorq 155KM ZSD-422

Silniki Ford TDCi Duratorq są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 2.2 TDCI występuje w samochodach marki Ford i Jaguar, posiada moc 155KMPierwsze jednostki pojawiły się w 2000 roku i stosowane były do 2007r. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. Cierpiały na kilka typowych dolegliwości. Do najczęstszych problemów należą awarie koła dwumasowego, systemu wtrysków Delphi oraz zaworu recyrkulacji spalin. Silnikiem 2.2TDCI posiadał  bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch(Ford Mondeo MK3).

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • łańcuch rozrządu
  • dobra dynamika

Wady

  • awarie układu wtryskowego

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: ZSD-422
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Delphi

Występowały dwa rodzaje silników 2.2 TDCI
Konstrukcja Forda -występował w modelu Ford Mondeo MK3 -moc155KM łańcuch rozrządu
Konstrukcja PSA- od 2008r występował w Ford Mondeo MK4, S-MAX – moc 175,200KM pasek rozrządu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (7.9)
Trwałość 7.8/10
Utrzymanie 6.4/10
Dynamika 9.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 1

Najbardziej awaryjna część

17%
17%
6%
22%
6%
33%
Suma głosów: 18

Opinie użytkowników

04.12.2020 Mondeo MK3
(3.3)
Opinia: Mondeo z 2006 r. (czyli po drugim lifcie z niby poprawioną jednostką) z polskiego salonu po jednym właścicielu, użytkowane przez 4 lata. Sam silnik dynamiczny (chociaż z autami pokroju 530d wiadomo nie miał szans), kultura pracy, nawet biorąc pod uwagę że to diesel, słaba. Osprzęt
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 8.0/10
Zalety: dynamika, rozrząd na łańcuchu
Wady: awaryjność osprzętu
  • Silnik: 155 KM
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 170000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
27.01.2020 Mondeo MK3, BY5, 2006
(10.0)
Opinia: Użytkuje od 8 lat, wymiana dwumasy i sprzęgła po 170 tyś km, auto dynamiczne i jednocześnie oszczędne w trasie można zejść poniżej 6l, części i akcesoria tanie więc jakiekolwiek wymiany nie ciążą na kieszeni. Wymieniłem świece żarowe, wtryski do dziś działają jak należy. Olej wymiana
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: . duży bezpieczny dla rodziny. dynamiczny i oszczędny silnik.
  • Silnik: 155KM
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 245000
Polecam
25.12.2015 lucjan
(9.3)
Opinia: Witam auto mam od nowosci z salonu mk3 z silnikiem 2.2tdci w wersji fabrycznej 155km po gwarancji zrobilem chipa i od ponad 20000 kilometrów tak jest auto ma nadal orginalne koło dwumasowe, turbo i wtryski , nigdy niemiał zadnej awarii , wymieniane byly rzeczy eksploatacyjne
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: mk3 155/190
  • Rocznik / Przebieg: 2005/300000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
05.03.2015 Robert
(9.0)
Opinia: Mondeo z 2007r przebieg 260tys wszystko chodzi super,nie było z tym silnikiem nigdy problemu. Serwisowany w ASO od samego początku,wymiany po 160tys zmniejszyłem do 15tys km co 30tys wymieniam filtr paliwa.Cały osprzęt turbo,wtryski,koło nie ruszane od nowości.Praca silnika na bardzo dobrym poziomie,silnik bardzo dynamiczny.Nie myłem
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Mondeo Kombi 2.2 TDCI 155KM 2007r 260tys
Polecam
27.12.2014 barni
(8.0)
Opinia: "Silnik 2.2 TDCI w oryginale 155KM po chipe moc zwiększona do ponad 180KM. Teraz naprawdę miazga. Doskonała dynamika i moc. Niejedna osoba zdziwiła się, że z tak niepozorne auto jak Mondeo może dać takiego kopa. Spalanie wiadomo zależy od stylu jazdy.Jeżdżąc spokojnie w mieście można
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Mondeo 2.2 TDCI 155KM 2005
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię