Silniki Ford TDCi Duratorq są stosowane w samochodach marki
Silnik Ford 2.2 TDCI występuje w samochodach marki Ford i Jaguar, posiada moc 155KM. Pierwsze jednostki pojawiły się w 2000 roku i stosowane były do 2007r. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. Cierpiały na kilka typowych dolegliwości. Do najczęstszych problemów należą awarie koła dwumasowego, systemu wtrysków Delphi oraz zaworu recyrkulacji spalin. Silnikiem 2.2TDCI posiadał bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch(Ford Mondeo MK3).
Występowały dwa rodzaje silników 2.2 TDCI Konstrukcja Forda -występował w modelu Ford Mondeo MK3 -moc155KM łańcuch rozrządu Konstrukcja PSA- od 2008r występował w Ford Mondeo MK4, S-MAX – moc 175,200KM pasek rozrządu
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Opinia:
Mondeo z 2006 r. (czyli po drugim lifcie z niby poprawioną jednostką) z polskiego salonu po jednym właścicielu, użytkowane przez 4 lata. Sam silnik dynamiczny (chociaż z autami pokroju 530d wiadomo nie miał szans), kultura pracy, nawet biorąc pod uwagę że to diesel, słaba. Osprzęt
silnika masakra, co drugi wyjazd z garażu coś do naprawy. Przy 120kkm zawór EGR, następnie dwa razy problem ze sterownikiem turbiny (auto przechodziło w tryb awaryjny), przy 150kkm sprzęgło i dwumasa do roboty (uwaga tutaj części są inne i o wiele droższe niż do 2.0 TDCi, z robotą wyszło 4k zł). Następne w kolejce były pewnie wtryski, ale nie miałem już na niego siły i sprzedałem w diabły. Ogólnie jak coś się zepsuje to bez 2 tysięcy nie podchodź. Mimo niezłej dynamiki radzę omijać szerokim łukiem, co zresztą widać po cenach używanych Mondeo.
1.0/10
1.0/10
8.0/10
Zalety:
dynamika, rozrząd na łańcuchu
Wady:
awaryjność osprzętu
Silnik:
155 KM
Rocznik:
2006
Przebieg:
170000
Spalanie:
8.0 l/100km
Odradzam
27.01.2020Mondeo MK3, BY5, 2006
(10.0)
Opinia:
Użytkuje od 8 lat, wymiana dwumasy i sprzęgła po 170 tyś km, auto dynamiczne i jednocześnie oszczędne w trasie można zejść poniżej 6l, części i akcesoria tanie więc jakiekolwiek wymiany nie ciążą na kieszeni. Wymieniłem świece żarowe, wtryski do dziś działają jak należy. Olej wymiana
co 15 tyś km.
10.0/10
10.0/10
10.0/10
Zalety:
. duży bezpieczny dla rodziny. dynamiczny i oszczędny silnik.
Silnik:
155KM
Rocznik:
2006
Przebieg:
245000
Polecam
25.12.2015lucjan
(9.3)
Opinia:
Witam auto mam od nowosci z salonu mk3 z silnikiem 2.2tdci w wersji fabrycznej 155km po gwarancji zrobilem chipa i od ponad 20000 kilometrów tak jest auto ma nadal orginalne koło dwumasowe, turbo i wtryski , nigdy niemiał zadnej awarii , wymieniane byly rzeczy eksploatacyjne
na chwile obecną auto niewykazuje zadnych wskazań aby coś zaczynało padać auto było przy przebiegu 283tys w zakładzie niezaleznym zeby ocenili stan auta , werdykt był taki ze kondycja auta jest doskonała silnik niema wycieków olej wymienia sie co 20tys 5w/30 i nietrzeba robić dolewek. Blacha auta niema ani mm rdzy mimo ze opinia jest zla a auto parkuje pod chmurką. Spalanie zalezy od stylu jazdy , jazda na emeryta to 4.4l/100 a jazda dynamiczna z 5 osobami to wyniki 6,5l/100km po zatankowaniu baku do pełna mój wynik na oszczednosc to 1310km a na dynamicznej 950-980km, wnetrze wyglada lepiej niz auta 3 letnie sprowadzane z zachody, wyglada ja auto 2 letnie
10.0/10
8.0/10
10.0/10
Silnik:
mk3 155/190
Rocznik / Przebieg:
2005/300000
Spalanie:
6.5 l/100km
Polecam
05.03.2015Robert
(9.0)
Opinia:
Mondeo z 2007r przebieg 260tys wszystko chodzi super,nie było z tym silnikiem nigdy problemu. Serwisowany w ASO od samego początku,wymiany po 160tys zmniejszyłem do 15tys km co 30tys wymieniam filtr paliwa.Cały osprzęt turbo,wtryski,koło nie ruszane od nowości.Praca silnika na bardzo dobrym poziomie,silnik bardzo dynamiczny.Nie myłem
silnika nie ma wycieków,nie bierze oleju.Polecam
10.0/10
7.0/10
10.0/10
Silnik:
Mondeo Kombi 2.2 TDCI 155KM 2007r 260tys
Polecam
27.12.2014barni
(8.0)
Opinia:
"Silnik 2.2 TDCI w oryginale 155KM po chipe moc zwiększona do ponad 180KM. Teraz naprawdę miazga. Doskonała dynamika i moc. Niejedna osoba zdziwiła się, że z tak niepozorne auto jak Mondeo może dać takiego kopa. Spalanie wiadomo zależy od stylu jazdy.Jeżdżąc spokojnie w mieście można
się zmieścić w 8 litrach,trasa to około 6 litrów. Niekwestionowanym plusem jest bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch. Całkiem trwałe koło dwumasowe, u mnie awaria dopiero przy 200 tyś. km. Wtryski okej."