Silnik Ford 2.2 TDCI występuje w samochodach marki Ford i Jaguar, posiada moc 155KM. Pierwsze jednostki pojawiły się w 2000 roku i stosowane były do 2007r. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. Cierpiały na kilka typowych dolegliwości. Do najczęstszych problemów należą awarie koła dwumasowego, systemu wtrysków Delphi oraz zaworu recyrkulacji spalin. Silnikiem 2.2TDCI posiadał bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch(Ford Mondeo MK3).
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Występowały dwa rodzaje silników 2.2 TDCI
Konstrukcja Forda -występował w modelu Ford Mondeo MK3 -moc155KM łańcuch rozrządu
Konstrukcja PSA- od 2008r występował w Ford Mondeo MK4, S-MAX – moc 175,200KM pasek rozrządu
Średnia (głosów: 5) | (7.9) |
Trwałość | 7.8/10 |
Utrzymanie | 6.4/10 |
Dynamika | 9.6/10 |