Popularne na rynku

Silnik Ford 1.8 Duratorq TDCi DLD-418

259368
Silnik Ford 1.8 Duratorq TDCi DLD-418

Silniki Ford TDCi Duratorq są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silniki Ford 1.8 TDCI  z systemem Common Raill pojawiły się w 2001 roku. W zależności od modelu posiadał moc 90, 100, 110, 115 lub 125KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą systemu Common Rail występowała w modelach Focus , C-Max. Początkowo był on realizowany przy pomocy układu wtrysków Delphi. Były one stosunkowo trwałe, a naprawa nie pociągała wysokich kosztów. W roku 2004 wprowadzono tzw. piezo wtryskiwacze Siemens. Ich bezsprzeczną zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, oraz mała usterkowość. Po stronie minusów należy zapisać wysoki koszt nowego elementu oraz trudną regenerację. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Właściciele pojazdów z silnikiem 1.8TDCI chwalą sobie dynamikę jednostek oraz bardzo niskie poziomy spalania. Silnik nigdy nie kooperował z filtrem cząstek stałych. Do największych wad silnika należy szybko zużywające się koło dwumasowe przeciętnie wytrzymuje przebiegi 120 -140 tyś. Trzeba również  zwrócić uwagę na odpowiedni dobór paska rozrządu. W zależności od okresu produkcji ford stosował rożne koła zębate dlatego aby nie dopuścić do przedwczesnego zerwania paska rozrządu niezwykle istotnym jest odpowiedni jego dobór.Do 2007 roku występowały pasek + łańcuch , po 2007r występowały dwa paski .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • Bardzo trwała jednostka
  • niskie spalanie
  • brak DPF-u
  • przystępne ceny serwisu i części

Wady

  • przestarzała konstrukcja silnika
  • bardzo niska kultura pracy-głośny
  • awarie koła dwumasowego

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DLD-418
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 150.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 5.6 L, typ oleju: Formula Ford 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok

Od 2001 do 2004 roku silnik współpracował z układem wtryskowym  DELPHI

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 34) (8.4)
Trwałość 8.7/10
Utrzymanie 8.4/10
Dynamika 8.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 32 2

Najbardziej awaryjna część

7%
11%
7%
45%
9%
19%
Suma głosów: 149

Opinie użytkowników

08.05.2022 Focus MK2 FL
(8.7)
Opinia: Przejechałem 1.8TDCI w Focusie 260 tys,. Przy dynamicznej jeździe 2-masa wystarczyła na 120 tys., więc już 2 razy ją wymieniałem. Oryginalne wtryski i turbo. Oba rozrządy wymieniam co 120 tys. i olej, co 10 tys. Z osprzętu padł alternator, 2 węże chłodzące pękły, sprężarka klimy,
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: - w miarę prosta konstrukcja (poza mokrym paskiem) - dostępność części
Wady: - szybko kończy się 2-masa - 2 napędy rozrządu (suchy + mokry pasek)
  • Silnik: 115 / Ford Focus
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 448000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
26.12.2021 Ford Focus MK2
(10.0)
Opinia: Mam Focusa MK2 od nowości. Po 200 000 wymieniona dwumasa. Po 250 000 wymieniony górny rozrząd. Orginalny dolny pasek rozrządu wytrzymuje 338 000 ale nie polecam. Droga zabawa jak zrobi kolizje. Lać najlepiej orginalny olej 5w30 forda i zmieniać co 15 tysięcy. Do tej pory wtryski, turbo orginalne.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Trwały Tani w utrzymaniu Bezawaryjny
  • Silnik: 1.8 TDCi
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 350 000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
28.11.2021 Ford Focus MK1
(9.3)
Opinia: Moim zdaniem sam silnik jest dobry, nie jest to może pancerna jednostka ale 500 tys. powinien przejechać bez problemu oczywiście przy regularnej wymianie oleju, filtrów; natomiast wadliwy często jest osprzęt tj, pompa CR i wtryski firmy Delphi, dwumasa dlatego ogólna opinia o tym silniku jest
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: trwałość, niskie spalanie, zadowalająca dynamika
Wady: umiarkowana kultura pracy, problematyczny osprzęt (pompa CR, wtryskiwacze, koło dwumasowe)
  • Silnik: 1.8TDCi 100KM
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 265000+
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
08.06.2021 Ford Focus MK1 FL Kombi
(7.3)
Opinia: Foczkę mam od 2016 roku, auto sprowadzone z Niemiec, handlarz przyznał się że dostał strzała w tył od ciężarówki. Mimo to zawieszenie jest w porządku. Przejechałem nim około 50000 km, sprawdza się dobrze, choć przyznaję że na trójce w mieście jeździ się dość ciężko. Na
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Wytrzymałość silnika Niedrogie części Dynamika jazdy
Wady: Hałas przy większych prędkościach
  • Silnik: 1,8 TDCi 115 KM
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 230000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
06.03.2021 Focus II 1.8 TDCI hatchback
(9.3)
Opinia: Kupiłem Focusa 1.8 TDCI w 2011 roku, rocznik 2010 po FL. Auto było na gwarancji. Jeżdżę nim już prawie 10 lat, zrobiłem nim w tym czasie niecałe 100 tys. km. Silnik trwały i mało awaryjny. Jedyna awaria jaka mi się przytrafiła to pęknięty gumowy wąż
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Trwały silnik, brak DPF, bardzo niskie spalanie.
Wady: Silnik jest dość głośny, zwłaszcza nierozgrzany zimą.
  • Silnik: 1.8 TDCI Duratorq/ 115 KM
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 130 tys
Polecam