Ford

Silnik Ford 1.5 TDCi 8V Duratorq 75KM DLD-415

40752
Silnik Ford 1.5 TDCi 8V Duratorq 75KM DLD-415

Silniki Ford TDCi Duratorq są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 1.5 TDCI  o pojemności 75KM produkowany jest od 2012 roku i miał zastosowanie w modelach Fiesta, B-Max oraz Courier/Connect. Jednostka wyposażona w turbinę o stałej geometrii łopatek oraz filtr cząstek stałych i spełnia normy spalin EURO5.Silnik DPF nie sprawia żadnych problemów jest całkowicie bezobsługowy. Ta kwestia został wyeliminowana i w rzeczywistości filtr stał się praktycznie bezawaryjny. Również dopracowano jego dopalania już niema konieczności jazdy na wyższych obrotach lub dłuższych trasach.



Jednostka współpracują z 5-stopnową skrzynia i jest dobrze ze strojona Ogromnym atutem odmiany 75KM jest bardzo niski poziom spalania które średnio oscyluje w granicach 5l, na trasie do prędkości 120km/h spokojnie można osiągnąć wynik 4 l !!! Silnik1.5 TDCI ma więcej plusów jak minusów jest trwały i praktycznie bezawaryjny a co najważniejsze bardzo mało pali. Silnik nie powala osiągami ale dynamika jest na przyzwoitym  poziomie. Jednak zamysłem konstruktorów na pierwszym miejscu był osiągnięcie jak najniższego poziomu spalania i to się w 100% udało. Klienci szukający auta z oszczędną o przyzwoitych parametrach będą usatysfakcjonowani.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • niski poziom spalania
  • dobra dynamika silnika
  • bardzo dobra kultura pracy

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DLD-415
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Formula Ford 0W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (7.8)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 2

Najbardziej awaryjna część

59%
10%
10%
7%
10%
5%
Suma głosów: 73

Opinie użytkowników

18.01.2020 Transit Tourneo II
(0.0)
Opinia: Silnik sporo słabszy od 1,6 Hdi z PSA, mniej dynamiczny i elastyczny ( ze szkrzynią biegów 6).Opis wyglada na tekst sponsorowany. W rzeczywistości bardzo awaryjny DPF ( bezopsługowy!!!) wystarczy poczytać fora. Problem z DPF w zupełnie nowych autach i bezskuteczna akcja serwisowa przeprowadzona przez Forda.
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
Zalety: Cena.
Wady: Ciągłe awarie DPF, niska kultura pracy - silnikiem ciągle szarpie, faluje obrotami. Duże zużycie paliwa.
  • Silnik: 1,5 TDCI 75KM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 11 000km
Odradzam
27.05.2019 Fiesta
(5.7)
Opinia: Osiągi ma dobre, spalanie też. Jeśli chodzi o serwis to wychodzi drogo, mam 50 tys. przebiegu, a już musiałem ingerować w turbosprężarkę, która jest bardzo droga. Już lepszy byłby ten 1,5 z EcoBlue 100KM/125KM. Nowoczesna konstrukcja.
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: TDCI /75 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2014/50000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Odradzam
22.07.2017 Mariusz
(10.0)
Opinia: Silnik mam w B-Max-e kupionej w Salonie czyli od nowości,kupowałem z racji niskiego spalania i tu jestem mile zaskoczony,auto pali bardzo mało a przy tym silniczek bardzo ładnie pracuje.Co do dynamiki dla mnie jest wystarczająca,autko ładnie się zbiera silniczek elastyczny ciągnie z każdego biegu bez
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Ford B-Max 2013 r
  • Rocznik / Przebieg: 2015/76tys
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię