Popularne na rynku

Silnik Volvo 2.0 D3 20V 150KM D5204T5/T6

225464
Silnik Volvo 2.0 D3 20V 150KM D5204T5/T6

Silniki Volvo 2.0 D2 / D3 / D4 / D5 są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 2.0 D3 20V D5204T5 lub T6 o mocy 150KM występuje w samochodach Volvo C30, C70, S40, V50 oraz V40 drugiej generacji. Jednostki 5-cylindrowe z maksymalnym momentem obrotowy 350 Nm. Posiadają wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Oba silniki współpracują z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym.

W jednostkach zastosowano technologię start & stop, która wpływa bezpośrednio na zniwelowanie poziomów spalania. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin, silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas to może dojść do jego zapchania cząstkami niewypalonej sadzy i w konsekwencji spadku mocy silnika Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszty obsługi w przypadku ewentualnej awarii. Jedną z nie wielu przypadłości tego modelu jest pasek alternatora plus napinacz. Serwis zaleca jego wymianę co 60 tys.km (zdecydowanie krótki okres). Niestety pasek oraz napinacz potrafią dużo wcześniej się zużyć lepiej sprawdzić jego stan żeby uniknąć ewentualnej awarii.

Użytkownicy zgłaszają bardzo poważne awarie związane z pęknięciem bloku silnika, częstymi ubytkami płynu chłodniczego oraz awarii uszczelki pod głowicą. Niestety koszty powyższych awarii są bardzo wysokie i nie każdy serwis jest wstanie wykonać naprawy. Należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa, oleju. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa. W opinii kierowców dominują pozytywne opinie, użytkownicy chwalą sobie silnik 2.0 D3 D5204T5/T6 za dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra elastyczność
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • częste ubytki płynu chłodniczego
  • pęknięcia bloku silnika !!!
  • awarie filtra cząstek stałych/jazda miejska
  • uwaga na pasek alternatora oraz napinacz!!!

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D5204T5/T6
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens-nienaprawialne
  • Ilość oleju silnikowego: 5.9 L, typ oleju: 0W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 37) (7.6)
Trwałość 7.6/10
Utrzymanie 7.2/10
Dynamika 8.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 25 12

Najbardziej awaryjna część

6%
10%
7%
52%
13%
13%
Suma głosów: 134

Opinie użytkowników

25.09.2020 VOLVO V50
(9.7)
Opinia: Posiadam V50 D3 od 6 lat i jestem bardzo zadowolony, wcześniej jeździłem s60 D5 z 2004r więc pokrewne jednostki. Jednak D3 w V50 jest bardziej dynamiczne i zdecydowanie oszczędniejsze od D5 starej generacji w s60. Rocznie pokonuję tym autem około 50 tys km. Piszą
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, oszczędność , kultura pracy, wytrzymałość.
Wady: słabe wygłuszenie przy wyższych prędkościach, mogło by być lepiej.
  • Silnik: D3
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 3800000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
29.01.2020 v60/D3/D4
(7.0)
Opinia: Ogólnie auto super wygodne fajnie sie jeździ super przyspiesza, wspaniały odgłos silnika. I na tym koniec. pękający blok silnika przekreśla wszystko.
  • 9.0/10
  • 2.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Przyspieszenie, komfort, bezpieczeństwo i wiele innych
Wady: Jedna jedyna przekreślająca to auto pękający blok silnika
  • Silnik: 163km
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 170000
Odradzam
08.10.2018 Waldemar
(9.3)
Opinia: polecam, mam volvo s40 D3 z 2011 r żadnych problemów przebieg 106 000 km pasek alternatora od nowości ,cichy dynamiczny żadnych ubytków płynów spalanie 6,5 l przy dynamicznej jeździe.oby tak dalej.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: S40 D3 150 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2011 /106000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
12.02.2018 Sylwester
(5.3)
Opinia: Zdecydowanie zawiodłem się na aucie. Kilkukrotny ubytek płynu chłodzącego, ciągle dolewki i wreszcie diagnoza : uszkodzona uszczelka pod głowicą. Niestety okazało się ze to nie uszczelka pod głowica a uszkodzenie bloku. Przebieg auta 140600 km systematyczne przeglądy... Nie polecam. po wgłębieniu się w lekturę okazuje
  • 2.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: s60/150KM
  • Rocznik / Przebieg: 2013
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Odradzam
05.10.2017 Volviak
(9.3)
Opinia: Witam posiadam Volvo V40 d3 z 2013 roku jeszcze 5 cylindrów. Na chwilę obecną żadnych problemów. dynamika rewelacja, spalanie super. Wlewam tylko Vpower Shel. Mam cichą nadzieje, że do 100000 tys dobije bezawaryjnie.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: v40 D3
  • Rocznik / Przebieg: 2013/65000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam