Volvo

Silnik Volvo 2.0 D2 16V DRIVe 120KM D4204T8/T20

37878
Silnik Volvo 2.0 D2 16V DRIVe 120KM D4204T8/T20

Silniki Volvo 2.0 D2 / D3 / D4 / D5 są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 2.0 D2 16V DRIVe o mocy 120KM wszedł do produkcji w 2013 roku i miał zastosowanie w modelach Volvo V40 II, S60 II oraz V60 I. Jest to całkowicie nowa konstrukcja koncernu Volvo z rodziny VEA, która zastąpiła jednostki 5-cylindrowe VME. W odróżnieniu od wcześniejszej wersji to jednostka czterocylindrowa z wysokim momentem obrotowym 280 Nm o bardzo dobrej dynamice. Jednostka występuję w zestawieniu z 6-biegową automatyczną lub manualną skrzynią. Silnik może się pochwalić przyzwoitą dynamiką i niskim poziomem zużycia paliwa.



Na te wartości wpływa przede wszystkim konstrukcja silnika, który jest lżejszy, cichszy i bardziej dynamiczny od poprzednika. Jednak priorytetem było skonstruowanie jednostki o niskiej emisji spalin. Jest to jeden z najmniej emitujących CO2 silników na rynku, w cyklu mieszanym emituje 91 g/km. Jak przystało na nowoczesnego diesla został wyposażony seryjnie w filtr cząstek stałych DPF i spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6. Niestety filtr często daje się we znaki zwłaszcza w jeździe miejskiej gdzie dochodzi do jego zapchania, wymiana oraz koszty z tym związane są wysokie. W niektórych przypadkach wiąże się to z demontażem dużej części osprzętu czy samej jednostki.



Silnik w porównaniu do poprzednich wersji 5-cylindrowych jest bardziej awaryjny a osprzęt mniej trwalszy, z reguły silniki do przebiegów 200 tys. km nie mają problemów z osprzętem. Jednak wszystko jest uzależnione od eksploatacji samochodu oraz regularnego serwisu co jest podstawą przy użytkowaniu nowoczesnych diesli. W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi, przyzwoitą kulturę pracy oraz niskie spalanie. Biorąc pod uwagę  zastosowanie jednostki w autach segmentu C oraz D dynamika oraz elastyczność jest zadowalająca.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • niskie spalanie

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • niska kultura pracy
  • awarie paska osprzętu
  • awarie koła dwumasowego

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4204T8/T20
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km /lub 10 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 0W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (8.5)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 8.3/10
Dynamika 8.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 0

Najbardziej awaryjna część

21%
0%
6%
6%
26%
41%
Suma głosów: 34

Opinie użytkowników

05.03.2024 V40 II
(7.7)
Opinia: Silnik bardzo dobrze pasuje do V40. W większych modelach będzie trochę za słaby. Zalety to przede wszystkim niskie spalanie, średnio 4,8 l/100 w cyklu mieszanym. Niestety zdarzają się wycieki oleju z pod pokrywy zaworów, okolic wałka rozrządu i wału korbowego. Jak dotąd były to jedyne
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Niskie zużycie paliwa, wysoka kultura pracy, niezłe osiągi w kompaktowym aucie.
Wady: Wycieki oleju.
  • Silnik: 120KM
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 230000
  • Spalanie: 4.8 l/100km
Polecam
19.01.2024 Volvo S60
(8.0)
Opinia: Autko fajne, dynamiczne, wygodne, duży i dość ustawny kufer, całkiem niezłe wyposażenie. Skrzynia automatyczna pracuje bardzo dobrze, nie ma problemów. Jedyny mankament to spore zużycie oleju silnikowego, nawet 0,5L/1000km (trasa). Podobno lepiej przejść na 5W30.
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dość dynamiczny, małe zużycie paliwa, elastyczny.
Wady: Pobiera olej, dość dużo.
  • Silnik: 120KM/D4204T8/T20
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 148000
  • Spalanie: 5.9 l/100km
Polecam
29.07.2021 volvo v40 D2
(0.0)
Opinia: Drugie Volvo, pierwszy diesel. Mija trzeci rok i ciągle jestem na tak.
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
Zalety: dynamiczny i w miarę mocny,
  • Silnik: D4 204T8/T20
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 136000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
19.09.2020 V40/II
(9.3)
Opinia: Przejechane tym silnikiem mam zaledwie 30tys., ale się wypowiem :). Przy jeździe w miarę rozsądnej głównie trasa do120km/h spalanie 5.5l/100km. Silnik sprzężony z automatem przy ruszaniu z miejsca przyjemnie wgniata w fotel, przy prędkości przelotowej jest już dużo słabiej (120KM). Absolutny brak turbodziury. Wydaje mi
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: dynamika przy niskich obrotach cicha praca elastyczność spalanie
Wady: brak momentu przy obrotach 2500rpm
  • Silnik: 120KM/D2
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 108000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
27.01.2020 volvo v40
(9.0)
Opinia: Samochód mam 1,5 roku jestem zadowolony małe spalanie ok.6-6,5l miasto trasa 5,4l. Dobre przyspieszenie i kultura pracy a miałem kilka modeli samochodów.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dobre materiały dobra dynamika dobra kultura pracy silnika
Wady: drogie części
  • Silnik: D4204T8
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 121000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam