Volvo

Silnik Volvo 2.0 D5 16V DRIVe SCR 235KM D4204T23

10838
Silnik Volvo 2.0 D5 16V DRIVe SCR 235KM D4204T23

Silniki Volvo 2.0 D2 / D3 / D4 / D5 są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 2.0 D5 16V DRIVe D4204T23 o mocy 235KM przy 4000 obr/min z maks. mom. obr. 480Nm wszedł do produkcji w 2017 roku. Znajdziemy go w modelach XC60 II, XC90 II,  S90 II oraz V90II. Silnik zaawansowany technologicznie, posiada system SCR ze zbiornikiem AdBlue o pojemności 11,5l, spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro6d.



Jednostka wyposażona w podwójne doładowanie w układzie sekwencyjnym z jedną turbosprężarką VNT oraz wtryskiem sprężonego powietrza PowerPulse, którego zdaniem jest szybsze działanie turbiny. Silnik może pochwalić się bardzo dobrymi osiągami, przyzwoitą kulturą pracy oraz świetną dynamiką.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • podwójne doładowanie

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4204T23
  • Turbosprężarka: BiTurbo
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km lub 10 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6
  • Wtryski: Piezoelektryczne
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 0W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (7.6)
Trwałość 4.7/10
Utrzymanie 8.3/10
Dynamika 9.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 1

Najbardziej awaryjna część

60%
20%
0%
0%
20%
0%
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

15.08.2023 xc90 ii
(7.3)
Opinia: Kupiłem nowy w 2018 roku. Po 5 latach 180k i peknięty tłok. Koszt w serwisie 50k za bowy blok do tego od razu nowe turbo i nowe wtryskiwacze. Razem 80k. Tyle w temacie.
  • 2.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: małe spalanie
Wady: niska trwałość
  • Silnik: 235
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 180000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Odradzam
19.12.2022 XC60 II
(7.3)
Opinia: bardzo głośny, spalanie przeciętne ani wysokie ani niskie, bardzo dobra elastyczność, mało drgań. Jako używany - uważał bym te silniki nie należą do najbardziej trwałych, a koszty mogą być wysokie. W kategorii nowego auta/ z niskim przebiegiem - polecam
  • 6.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
Zalety: dynamika przyzwoite spalanie
Wady: głośność koszty serwisu
  • Silnik: 2.0 235 D5
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 70000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
25.10.2022 Xc60
(8.0)
Opinia: jak się popsuje to drogi, a kiedyś się popsuje, jak to nowoczesny diesel. W kategorii nowego auta - jest okej. Używane - trzeba się liczyć z potencjalnymi kosztami. Przy przyspieszaniu wyje i ryczy co nie pasuje do takiego auta.
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: ok spalanie Dobra dynamika Brak drgań
Wady: Ryczy Jak się popsuje to drogo
  • Silnik: D5 235
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 61000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam